cerges reactor klussen


Rene88

Well-known member
Lid geworden
26 juli 2017
Berichten
148
Leeftijd
36
He Allen,

Ik wil graag een cerges reactor op de uitstroom van mijn JBL e1501 plaatsen, slangmaat 16/22.

Ik heb een aantal vergelijkbare projectjes doorgelezen op dit forum maar wil toch even een paar dingen checken.

Onderstaand waterfilter zit ik aan te denken. Er zit een ontluchtingsschroef en bevestigingsplaatje bij.
waterfilter.jpg


Is 3/4 een goede binnendraad aansluiting? En wat voor slangconnector zou ik hier het best in kunnen schroeven voor de jbl slang. In de behuizing kan ik gewoon zelf een pvc buisje plaatsen neem ik aan?

De reactor wil ik achter de huidige inline diffuser plaatsen.
 
Je kan dan werken met een 3/4 x 16 slangpilaar (als deze bestaat) uitgaande dat je 16/22 slang gebruikt.
Als je heb tussen wat pvc wilt zetten kan je werken met 3delige koppelingen met tenminste aan 1 kant buitendraad
 
Je hebt een kunststof slangtule nodig met 3/4 buitendraad waar een 16mm slang op past.
Ik heb op mijn reactor een insteek slangkoppeling gemonteerd.
Een insteek koppeling werk minder vernauwend zodat je JBL meer liters per uur door de reactor kan pompen.
In de behuizing past een gewoon PVC pijpje.
Prima keuze om zelf zo'n reactor te maken.
Succes met de klus!!
 
om de doorstroming zo min mogelijk te knijpen heb ik slangtule van 19mm gebtuikt,je 16mm slang schuif je hier makkelijk op als je die even in heet water dompelt
 

Terug
Bovenaan