Wat is er nieuw

Cherry barbelen combineren met Neons

Visstick

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
13 januari 2025
Leeftijd
47
Ik heb sinds een week 11 cherry barbelen in mijn Rio 125 (80 cm breed) rondzwemmen. Heb ook 5 Japonica garnalen en 4 Otocinclus.
Nu overweeg ik om 8 neons toe te voegen.
Gaat dit samen met de cherries?

Ze zwemmen in dezelfde waterlaag, dus het kan een druk beeld geven, beide soorten net onder het midden. Qua waterwaarden en temperatuur een prima combinatie, licht zuur, zacht water op 20 graden.

Ze zwemmen in dezelfde waterlaag, dus het kan een druk beeld geven, beide soorten net onder het midden. Qua waterwaarden en temperatuur een prima combinatie, licht zuur, zacht water op 20 graden.
Mijn ervaring met de Neons is inderdaad dat ze in de middenlaag zwemmen. Ik constateer nu dat de cherries veel onderin zwemmen.
Is 20 graden niet te koel voor Cherry barbelen?

De cherry barbelen zwemmen ook bij mij onderin i.t.t. de neon tetra's die meer midden en boven zwemmen. 20 graden lijkt me te koud voor de tetra's

Mijn ervaring met de Neons is inderdaad dat ze in de middenlaag zwemmen. Ik constateer nu dat de cherries veel onderin zwemmen.
Is 20 graden niet te koel voor Cherry barbelen?
Cherrybarbelen en neontetra's zijn het beste op kamertemperatuur te houden. 's Winters 18 a 19 graden, 's zomers mag het dan oplopen tot 25-30 graden. Dan komen de vissen in paarstemming. Door ze niet constant op hoge temperatuur te houden blijven de vissen gezonder en krijgen ze de kans om tussen de paarperiodes op krachten te komen.
Ik heb zowel neontetra als cherrybarbelen op deze manier gehouden. Op een zomerdag zijn beide soorten prima tot eiafzet aan te zetten in een nacht in een jampotje met een pluk mos.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan