Wat is er nieuw

Chihiros doctor

• Onderwerp starter Onderwerp starter Cologne
  • Startdatum Startdatum
C

Cologne

Guest
Heeft er iemand ervaring met de chihiros doctor?

Vroeger heb ik in een bak veel alg gehad en heb toen een soortgelijk apparaatje gebruikt. Het hielp wel mee in het verwijderen van de algen. Doet dit apparaatje dat ook naar behoren?

Linkje via YouTube;

Door marketingpraat word het wel eens 'overrated'.
Het werkt redelijk goed tegen de ontwikkling van groene zweefalg. Tegen de rest van algvorming helpt het dus niet.

Heeft er iemand ervaring met de chihiros doctor?

Vroeger heb ik in een bak veel alg gehad en heb toen een soortgelijk apparaatje gebruikt. Het hielp wel mee in het verwijderen van de algen. Doet dit apparaatje dat ook naar behoren?

Linkje via YouTube;

Vooraf: Zo'n ding verwijderd geen algen. Wel vernietigd het deels algensporen. De Chihiros is over het algemeen, zeker wanneer je hem via tante Ali besteld, wat goedkoper als een Twinstar. De kwaliteit op zich is wel goed. Maar ik zou de verwachtingen niet te hoog stellen bij dit soort apparaatjes. Ik heb ze zelf wel gebouwd. Het doet wat maar niet meer dan dat. Veel beter is het te achterhalen waarom je last van algen hebt en daar de oplossing zoeken!

Door marketingpraat word het wel eens 'overrated'.
Het werkt redelijk goed tegen de ontwikkling van groene zweefalg. Tegen de rest van algvorming helpt het dus niet.
Dus zo een ding aanschaffen als je een uvc hebt is dus niet nodig?

Nee, dat klopt.
Maar er zijn ook situaties dat je geen ucv kan plaatsen. Dan zou dit een bescheiden vervanger kunnen zijn
Eens maar ik zie bv Benvo aangeven dat hij zo een intern uvc heeft. Lijkt mij dan goedkoper om zo een ding aan te schaffen? Kost 25 eu bij ome ali. En die wat TS vraagt ong 150 ofso?

Nee joh, die chihiros dingen zijn tussen de 40 en 50 euro

Laat ik, na iedereen een goed 2020 toegewenst te hebben, benadrukken dat je algen moet bestrijden door de oorzaak op te sporen en te verhelpen. Ik heb inderdaad een UV-c lamp die ik overigens zelden gebruik. Maar hij kan in sommige gevallen goed van pas komen. Op de site als hieronder aangegeven vind je een 9 Watt versie die ik heb. Ik koos bewust voor een interne omdat die snel en eenvoudig even te gebruiken zijn zonder geknoei met je filter o.i.d.

https://nl.aliexpress.com/item/33014406107.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.31794c4dvjL692

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan