Wat is er nieuw

Chihiros, wat een kleuren!

jkazius

Member
Lid geworden
16 juni 2024
Berichten
18
Leeftijd
50
Locatie
Woerden
Website
www.jacokazius.nl
Vanmiddag werd ik gebeld door de verkoper van Brokken & Zo in Gouda. Hij had maarliefst 5 chihiros universal wrgb 1200's binnen gekregen. Of ik er 1 wilde... Nou, gelijk opgehaald natuurlijk en net aangesloten en geinstalleerd. Jemig wat een kleuren! Hier een foto van mijn aquarium: boven is vorige week gemaakt met de oude Juwel verlichting er nog in en onder is net gemaakt met de Chihiros verlichting. Geen filters of Photoshop gebruikt... Het blauw en oranje van de sumatranen, de kleur van het hout, de bladeren... Ik ben blij!

verlichting.jpg
 
Laatst bewerkt:
Prachtig, ik heb hem op de Lido120 ook. Maar ik heb meer roodtint door het bruin/rood gekleurde water. Welke instelling heb jij gebruikt.?
 
Prachtig, ik heb hem op de Lido120 ook. Maar ik heb meer roodtint door het bruin/rood gekleurde water. Welke instelling heb jij gebruikt.?
Hier stond ie op 90R / 70G / 85B / 30W

Maar ik ben nog aan het uitvogelen en testen...
 
Ja ff puzzelen. Ook met de zonsopgang en ondergang. Gaat mooi geleidelijk.
 
Prachtig, ik heb hem op de Lido120 ook. Maar ik heb meer roodtint door het bruin/rood gekleurde water. Welke instelling heb jij gebruikt.?
Klopt, heb van alles geprobeerd qua instellingen en uiteindelijk besloten dat het niks is voor blackwater 😛 Blijft hoe dan ook ontzettend rood.
 
Ik ben er op zich ook best tevreden over, behalve dat de tijd niet echt mooi gelijk blijft lopen, d.w.z. is nu half jaar oud en zonsopkomst/ondergang verschilt per dag b.v. 5-15minuten.
 
Ik ben er op zich ook best tevreden over, behalve dat de tijd niet echt mooi gelijk blijft lopen, d.w.z. is nu half jaar oud en zonsopkomst/ondergang verschilt per dag b.v. 5-15minuten.
Dat heb ik ook met Lumines controller van Aquatlantis en die wijkt ook vrij snel 5-10 min af maar ja even bijstellen is zo gebeurd.
 
Zodra ik idd de app open op mijn phone loopt ie weer op tijd, maar opzich wel jammer dat ie zelf niet de exacte tijd vasthoud.
 
Dat heb ik ook met Lumines controller van Aquatlantis en die wijkt ook vrij snel 5-10 min af maar ja even bijstellen is zo gebeurd.
Ik veronderstel deze procedure
IMG_0543.jpeg

Gebruik jij dan niet de APP, m.a.w. doe jij alle instellingen handmatig via de toetsen/display op Luminus?

Ik heb nog nooit de tijd handmatig ingesteld.
De tijdsynchronisatie en alle andere instellingen gaat bij mij via de APP.
Als ik zie dat de tijd enkele seconden achter loopt dan connect ik de Luminus weer (wel) enkele minuten met de APP (ik gebruik Android) en zie dan dat de tijd weer gelijk loopt.
 
Zodra ik idd de app open op mijn phone loopt ie weer op tijd, maar opzich wel jammer dat ie zelf niet de exacte tijd vasthoud.
Had jouw reactie niet gezien.
Betreft jouw reactie de Luminus of de Chihiros van TS?

 
ik ben ook de gelukkige eigenaar van zo;'n balk in mijn Lido 200.
momenteel ben ik ook aan het kijken naar wat de beste instelling is, maar wil ook niet te veel belichten inverband met alg.
Voor minder alg zou je dus blauw moeten verminderen.

Maar dan vind ik zelf het niet heel gezond er uit zien :

1726763997570-png.380008


image-jpg.380012


De Gorgeous instelling vind ik dan wel heel mooi :

img_2159-jpeg.380011


Echter zijn hier de waardes wel heel intens van.
Voor nu heb ik het wit wat teruggedraaid en wat blauw , dit ga ik de komende dagen testen, maar vraag me af of er dan wel voldoende licht bij komt om de planten goed te laten groeien.
Wat hebben jullie gedaan met de onderste waarde?

img_2160-png.380015
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan