Wat is er nieuw

Chihiros WRGB 2 Pro

Leon L.

Well-known member
Lid geworden
4 februari 2020
Berichten
381
Locatie
Vlaardingen
In december heb ik mijn nieuwe rimless aquarium gekregen.
Nu ligt daar mijn Juwel Helialux op welke ik nog had van mijn Vision 180.
Naast dat ik het niet heel mooi vind, heb ik ook te weinig spreiding van het licht aan het wateroppervlak.
Mijn drijfplanten krijgen te weinig licht, ook omdat de afstand tot het water erg kort is.

Ik ben nu aan het kijken voor een mooie nieuwe lamp op mijn aquarium.
Eerder kwam ik al de Chihiros WRGB 2 90cm tegen welke ik erg mooi vind.
Maar nu is binnenkort ook de WRGB 2 Pro beschikbaar.
Wel iets wat duurder, maar ook meer licht en meer opties in de app.

Nu heb ik nog wel een paar vragen:
- Wie heeft er ervaring met Chihiros en hoe zijn die?
- Gaan de shades van de WRGB ook de Pro versie passen?
- Waar kan ik in Nederland deze armaturen kopen?

De Chihiros WRGB 2 Pro
F8965F66-3890-43B7-93D8-5D7F6EC24230.jpeg
97A9417D-8E29-486C-819F-1486F3FC245B.jpeg


De shades van de WRGB 2
B3AC9966-02B5-4B28-B188-262684282664.jpeg
 
In december heb ik mijn nieuwe rimless aquarium gekregen.
Nu ligt daar mijn Juwel Helialux op welke ik nog had van mijn Vision 180.
Naast dat ik het niet heel mooi vind, heb ik ook te weinig spreiding van het licht aan het wateroppervlak.
Mijn drijfplanten krijgen te weinig licht, ook omdat de afstand tot het water erg kort is.

Ik ben nu aan het kijken voor een mooie nieuwe lamp op mijn aquarium.
Eerder kwam ik al de Chihiros WRGB 2 90cm tegen welke ik erg mooi vind.
Maar nu is binnenkort ook de WRGB 2 Pro beschikbaar.
Wel iets wat duurder, maar ook meer licht en meer opties in de app.

Nu heb ik nog wel een paar vragen:
- Wie heeft er ervaring met Chihiros en hoe zijn die?
- Gaan de shades van de WRGB ook de Pro versie passen?
- Waar kan ik in Nederland deze armaturen kopen?
Ik heb de WRGB2 en ben er echt super blij mee.
Als het puur om hoeveelheid licht gaat zou ik niet wachten op de PRO versie, het licht van de WRGB2 is al teveel voor 99% van de niet professioneel onderhouden bakken.
De voordelen van de PRO tegenover de normale versie zijn:
-Apart wit kanaal (bij de normale is dat echt alleen maar RGB)
-De bluetooth receiver wordt iets minder heet (Bij de normale kan dat best heet worden maar of dat echt een probleem is... Ik vind van niet)
-Iets meer licht, wat zoals ik al zei eigenlijk al veel te veel is, zelfs voor bakken met erg veel co2 en plantenvoeding.

De shades zouden ook op de pro moeten passen ja.
En deze zijn niet in Nederland verkrijgbaar, je zal de lamp via GreenAqua in Hongarije moeten bestellen of via Premiumbuces in Spanje. Beide winkels heb ik goede ervaringen mee, snelle verzending en goed verpakt.

Edit: Ik heb je bak even gecheckt en voor de planten die je hebt gaat de WRGB PRO echt overkill zijn. De normale ook trouwens. Die zul je gok ik op niet meer dan 30-40% moeten draaien. Ik zou bijna de LITE overwegen maar dat is dan weer zonde als je later iets wil met meer of moeilijkere planten.
 
Ik heb de WRGB2 en ben er echt super blij mee.
Als het puur om hoeveelheid licht gaat zou ik niet wachten op de PRO versie, het licht van de WRGB2 is al teveel voor 99% van de niet professioneel onderhouden bakken.
De voordelen van de PRO tegenover de normale versie zijn:
-Apart wit kanaal (bij de normale is dat echt alleen maar RGB)
-De bluetooth receiver wordt iets minder heet (Bij de normale kan dat best heet worden maar of dat echt een probleem is... Ik vind van niet)
-Iets meer licht, wat zoals ik al zei eigenlijk al veel te veel is, zelfs voor bakken met erg veel co2 en plantenvoeding.

De shades zouden ook op de pro moeten passen ja.
En deze zijn niet in Nederland verkrijgbaar, je zal de lamp via GreenAqua in Hongarije moeten bestellen of via Premiumbuces in Spanje. Beide winkels heb ik goede ervaringen mee, snelle verzending en goed verpakt.

Edit: Ik heb je bak even gecheckt en voor de planten die je hebt gaat de WRGB PRO echt overkill zijn. De normale ook trouwens. Die zul je gok ik op niet meer dan 30-40% moeten draaien. Ik zou bijna de LITE overwegen maar dat is dan weer zonde als je later iets wil met meer of moeilijkere planten.
Bedankt voor je antwoord, ik had inderdaad al gekeken bij GreenAqua.
En ik weet dat de Pro overkill is voor mijn huidige planten, maar dat gaat in de toekomst nog wel veranderen.
Ook dan zal de WRGB2 qua licht wel voldoende zijn, maar investeer nu liever gelijk in het nieuwste model.
Als ik het zo bekijk is hij ook een stuk efficiënter (meer licht met minder energie).
 
Hij is inderdaad efficiënter. Zover ik heb kunnen horen ook deels doordat de bluetooth receiver veel minder warm wordt. Maar ja, hoe dan ook zal je er absoluut geen spijt van krijgen!
 
Ik had de vraag over de Shades ook nog even gemaild aan GreenAqua.
Vandaag kreeg het antwoord, waarin zij aangeven dat het niet past.

0BBD1E5E-14F9-4276-B709-8626D9D8A534.jpeg
 
Kwam er vandaag ineens een pakketje binnen.
Heb ik voor morgen iets te doen 🙂

B280532E-825D-42F7-857E-FB79EE70D446.jpeg
 
AquaCafe
Help Users
  • No one is chatting at the moment.
      Chat Bot: Ice78 has left the room.
      Terug
      Bovenaan