Wat is er nieuw

Chihiros wrgb 2 slim

Robinb1991

Active member
Lid geworden
25 juli 2023
Leeftijd
33
Hallo,

Zoals de titel zegt heb ik interesse in de chihiros wrgb 2 slim.
Ik heb momenteel de Chihiros AII 451 maar ik merk dat de rode kleuren niet echt lekker uitkomen.

Ik had een 2e hands wrgb 2 op het oog maar deze persoon reageert niet meer, dit was de oude Pro(regular) verzie geloof ik, vandaar de mijn interesse op de slim gevallen is gezien de pro te duur is.

Hebben jullie ervaring met de Slim? is dit een goede lamp voor plantengroei ik heb momenteel prima resultaat maar ook vrij "simpele" planten, ik wil op ten duur wat "moeilijkere"planten houden maar niet super high tech.
Het gaat om "maar" een 55l bak van 45 cm breed wel co2 en vol beplant.

Groeten Robin

Met de Slim kan je prima planten laten groeien, maar heeft minder vermogen dan de A2II die je nu gebruikt (1800 versus 1950 lumen)
De AII 451 is een prima lamp maar heeft alleen een enorm aandeel in het blauwe spectrum, dus een upgrade naar de Slim is zowieso beter omdat de aandelen RGB verdeeld zijn.
Je krijgt met de Slim max. 33 lumen per liter en daarmee zit je in de categorie Medium.

Bedankt @Cornelius heb jij eventueel nog een lamp welke je zelf zou aanbevelen?

Eentje met veel oververmogen met dimmer zodat ie geschikt is voor elke plant/scape.
Persoonlijke voorkeur ligt op z'n minst bij RGBW. Liefts RBGW+UV om de kleuren er echt uit te laten 'poppen'.

Hier wat leesvoer: LED uit Azie

Ik vind zo een week aqua lamp wel mooi.
Maar de z250 pro is te gek denk ik voor. 45cm

De s450 pro spreek me ook wel aan maar ik kan niet echt gegevens vinden Deze

De Z250 Pro heeft veel vermogen, maar je kunt het vermogen zelf bepalen in de app
Veelgemaakte fout is een LED te kopen en deze continue op vol vermogen te laten draaien; kost je veel stroom en de levensduur van de leds word relatief sneller verkort.

De S450 PRO is wel goedkoper, maar heeft slechts 1100 lumen en dat dan zou je uitkomen op 25 lumen per liter. Dat is niet veel voor de plannen die je hebt.

bedankt dag ga ik t=
De Z250 Pro heeft veel vermogen, maar je kunt het vermogen zelf bepalen in de app
Veelgemaakte fout is een LED te kopen en deze continue op vol vermogen te laten draaien; kost je veel stroom en de levensduur van de leds word relatief sneller verkort.

De S450 PRO is wel goedkoper, maar heeft slechts 1100 lumen en dat dan zou je uitkomen op 25 lumen per liter. Dat is niet veel voor de plannen die je hebt.
Ik heb er een besteld incl de shades.
Ik ben erg benieuwd! Alleen kon ik helaas niet veel reviews vinden op internet.
Dus ik ben uitgegaan van de specificaties en die zijn echt meer dan prima

Specs zijn zeker prima. Ikzelf draai met een Z200 en ben daar erg tevreden over.
Ben benieuwd naar je ervaring. Keep us posted!!

Word nog even wachten, datum levering staat op 15 september.
Zal het hier plaatsen, misschien leuk om een voor en na foto ect te plaatsen hier

Ik zal een kijken of ik er een review van kan maken

@Cornelius mag ik vragen wat jou instellingen zijn van de z200?

Ik heb hem vandaag ontvangen en hij staat er op, wat een beest van een lamp haha.
Deze geeft echt veel licht, en alles is instelbaar.
Ik ben dus nog even aan het testen en kijken hoe alles werkt, momenteel staat de totale “power” op 42 %

Ja, zeker een beest van een belichting. Voordeel vindt ik dat het cliplight is en de shades makkelijk zijn te verwijderen voor onderhoud. Instelling zijn feitelijk niet zo belangrijk, kwestie van smaak. Wel een belangrijk detail is dat Blauw in verhouding altijd het minste is. En als je gaat opbouwen de verhouding evenredig blijven tov elkaar.

Momenteel draai ik
40% Red
35% Green
20% Blue
75% UV
fan% 50

De shades zitten bij deze lamp geschroefd, dus niet heel makkelijk te verwijderen.
Is uv licht niet juist extra alg opwekkend?

de instellingen van jou heb ik ook gedaan, deze zijn wel erg rood. Ik heb een beetje een midden weg:

R : 36
G : 42
B : 25
Uv : 50
Fan 50

Power staat dan op 52%

Dit geeft in mijn bak wel de mooiste kleuren voor de plantjes die ik heb

Is uv licht niet juist extra alg opwekkend?
Naar mijn weten niet. Maar UV in relatie mbt de instelling heeft niet zoveel met UV lampen wat wij kennen.
De UV functie in deze led doodt geen bacteriën en vermindert geen groene (zweef) alg. Het veroorzaakt ook geen verbranding
Het geeft een extra tint aan de planten en bewoners, een soort van 'verzadiging' van kleuren

Specs zijn zeker prima. Ikzelf draai met een Z200 en ben daar erg tevreden over.
Ben benieuwd naar je ervaring. Keep us posted!!
Hoe is de kleur vergeleken met de Chihiros WRGB? Chihiros is namelijk wel echt de kleurenkoning, maar ik zie dat Week aqua een vergelijkbare technologie gebruikt.

Verschil tussen Chihiros a2 op 80%

Chihiros a2 80%
IMG_3847.jpeg

Week aqua z250 pro op 52 %
image.jpg

Week aqua staat momenteel op:
Rood : 38%
Groen : 42%
Blauw : 25%
Uv : 60 %

Dus ik kan nog veel kleur extra maken, maar ik vond de Cryptocoryne Flamingo al te fel in kleur worden dus heb ik hem wat terug geschroefd.

P.s de monte carlo is recent gesnoeid en hierdoor ook beetje lelijk geworden.. deze was veelste hoog gegroeid.
Helaas door flinke verbranding aan mijn hand mocht ik ivm infectie gevaar 2 weken niet in het aquarium.

@Cornelius heb jij een album of fotos waar je de z200 gebruikt?

Laatst bewerkt:
USER=24147]@Cornelius[/USER] heb jij een album of fotos waar je de z200 gebruikt?
Nee, nog niet. ik heb deze LED op mijn aankomende wedstrijdbak en foto mag en ga ik nog niet delen. Maar een close up moet kunnen.
deze is gemaakt met mijn mobiel en is onbewerkt!
20240819.jpg

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan