Wat is er nieuw

Chinese Danio’s vertonen raar gedrag.

Simon21

Well-known member
Lid geworden
1 mei 2024
Leeftijd
25
Ik heb een schooltje van 5 goude Chinese danio’s in een 55cm samen met een betta. Ik heb ze nu ongeveer 8 maanden.

Maar nu vertonen ze iets anders gedrag, 2 vissen zijn de laatste tijd een stukje dikker geworden dan de andere, en die 2 vissen vertonen nu ook agressie naar de andere danio en elkaar. Ook zag ik dat een vis tijdens het eten zijn achterste buikvin helemaal uitspreidde, ik heb dit nog nooit waargenomen bij deze vissen.

Heeft dit te maken meten voorplantingsgedrag of is er iets anders aan de hand?

Correctie: de 2 dikkere die zijn wat agressief. Maar er zijn 2 andere vissen die al hun vissen heel ver uitspreiden, die zwemmen ook de hele tijd bij elkaar.

image.jpg
image.jpg

Dat uitspreiden niet op de foto gekregen.

Ze hebben nu ook een beetje zwarte plekjes tussen hun schubben en op hun vinnen.

Mijn ervaring is, dat als de groep te klein is dit optreedt. Danio’s zijn scholenvissen, een flinke groep van een vis of 15, van verschillende leeftijden voorkomt dit probleem.

image.jpg

Aha, dus het zou kunnen komen door een te kleine school, 55 cm lijkt mij wat klein voor 15 vissen, maar zou het dus al kunnen helpen als ik er bijvoorbeeld 2 (jongere) vissen bij doe?

Dit is nog een foto van die zwarte plekken onder hun schubben, is dit erg?

scholenvissen gedijen bij een grotere school. Als je filter het aankan zou ik er een grotere school van maken. Meer dan er nog 2 bij zetten. Voor de vissen zelf wordt het alleen maar gezelliger en dan gaat het beter met ze.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan