Chinese danio vervormd?

RichD1011

Well-known member
Lid geworden
3 december 2015
Berichten
9,539
Leeftijd
29
Locatie
Driebergen
hallo,

aangezien in mijn chinese danio s weg ga doen wou ik ze op de foto zetten en toen viel mij op dat 1 van me danio s er wat anders dan de rest uitzag, om eerlijk te zijn was me dit nog niet eerder opgevallen.

heeft nogal een dikke buik, is een stuk kleiner dan de andere. beetje anders van kleur ook (meer bruinig). heb ik hier een misvormde of?

foto s zijn misschien niet helemaal scherp maar die krengen blijven maar zwemmen.

degene die ik er raar uit vind zien:

417132richd_0_82_vis_1.jpg


samen met een paar andere (linkse is degene die ik bedoel)

662117richd_0_82_vis_2.jpg


PS: geen idee of dit in overige vissen hoort maar geloof t wel.
 
Ze draagt kuit.

Maak ook eens foto's van je andere Danio's, volgens mij zijn die van de ondersoort Linni
 
http://www.hobbykwekers.nl/zoetwater/it ... nese-danio

Foto 1: De bovenste 2 de Linni en de onderste 2 de gewone.

Foto 2: Beiden de gewone.

Foto 3: De Linni

De Linni heeft een witte rugvin basis die eindigt in rood en bij de gewone is dit net andersom. Ook is de Linni roder.

Tanichthys albonubes
MMQaZ6Wk9oPZJiIsj3QutFzOP8aQ6U9N.jpeg


Tanichthys albonubes "Linni" (De voorste)
MMQaZ6Wk9oPZJiIsj3QutFzOP8aQ6U9N.jpeg


Heb je ze samen gekocht? De Linni is vaak duurder.
 
ik heb ze indertijd gekregen van me ouders, die zeggen dat ze ze samen hebben gekocht voor een niet al te dure prijs (weten alleen niet meer hoeveel) en dat er alleen chinese danio op de bak stond. en de meneer daar verder ook niets over heeft verteld of zelf opgemerkt. dus waarschijnlijk voor de goedkopere versie gekocht.

in ieder geval bedankt voor de info, weer wat geleerd.

moet dus even goed gaan tellen hoeveel ik van welk heb voor ik ze op marktplaats zet... als je er uberhaupt nog wat voor kan krijgen. anders zet ik ze wel op gratis af te halen.
 
Terug
Bovenaan