Wat is er nieuw

Chinese danio's kamertemperatuur in Juwel 60

• Onderwerp starter Onderwerp starter Avalon01
  • Startdatum Startdatum
A

Avalon01

Guest
Hallo allemaal,

Ons eerste aquarium was geen succes vanwege verkeerde informatie van de dierenwinkel. De goudvissen heb ik uiteindelijke vrij gelaten in de vijver van mijn ouders. Nu wil ik niet nog eens de fout maken door het kopen van verkeerde vissen die niet geschikt zijn voor ons aquarium.
Wij hebben een Juwel 60 aquarium, kamertemperatuur met verschillende soorten plantjes. Als het aquarium is ingedraaid zou ik graag 15 chinese danio vissen willen kopen en wat garnalen.

Is dit geschikt?

Het is niet een hele duidelijke foto maar dit is onze juwel 60.
857272431221220151224_220431.jpg

Beter geen chinese danio's doen. Ik heb er 7 in een lido 120 en dat is ook te klein merk ik. Ze zwemmen graag en daar is 60 cm te klein voor. Wat wel kan is de pareldanio. Die zijn veel kleiner en kunnen ook op kamertemperatuur.

Ook leuk maar wat moeilijker te vinden is de danio tinwini.

Verder is ook de corydoras pygmaeus op kamertemperatuur te houden. Die zijn ook erg leuk en niet moeilijk te houden.

Ik ben het helemaal eens met Erik. Jou bak is ongeschikt voor Chinese danio's en Pareldanio's zijn een veel betere keuze.

Wel kosten 15 Chinese danio's rond de 15 euro, en 15 Pareldanio's 45 euro.

Bedankt voor de antwoorden! De pareldanio's zien er leuk uit! Hoeveel kan ik er houden in deze bak? Is het ook mogelijk om de corydoras pygmaeus samen te houden voor op de bodem?

De temperatuur is trouwens tussen de 18 en 22 graden Celcius. De bak staat nu al een week en we hebben op verschillende tijdstippen de temperatuur gemeten.

Je hebt wel meer kleinere rasborasoorten die voor deze bak geschikt zijn.
Trouwens mijn chinese danio's zwemmen nog steeds buiten in de tuin. Het zijn de enige aquariumvissen die ik niet naar binnen heb gehaald vanaf de herfst dit jaar.

Maar ff een andere opmerking van mijn kant uit: Zou deze topic niet beter in een andere rubriek thuishoren dan onder "levendbarenden"?

Ik wou dit topic ook al verwijderen en heb het onderwerp verplaatst naar het topic "Vissenbestand". Daar werd mij aangeraden om toch een verwarmingselement aan te schaffen en ik zit hier dan ook aan te denken. Kan dit topic verwijderd worden Mod? Excuses!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan