Chinese- en Pareldanio


J

Jippie

Guest
Hi allemaal,

Het is inmiddels gelukt om mijn chinese danio's te kweken en ze doen het uitstekend. Nu heb ik een groep pareldanio's (a.k.a. galaxy rasbora's / danio margaritatus / celestial galaxy) die in mijn gezelschapsaquarium proberen te kweken. Maar de eitjes en jongen worden daar natuurlijk direct opgegeten.

Kan ik de pareldanio's in de kweekbak bij de chinese danio's doen? Wellicht zullen de jongen dan meer kans hebben om te overleven, of zijn de pareldanio's echte rovers?

Alvast bedankt!
 
Wat super leuk dat het gelukt is!
Heb geen verstand van de kweek van deze visjes, dus daarbij kan ik je helaas niet helpen.
Wat ik wel zie is dat mijn galaxy;s altijd in het mos paren. Maar de eitjes worden direct opgegeten door de garnaaltjes.
 
Volgens mij zijn de ouders van chinese danio's niet zulke rovertjes (als ze de kans hebben zullen ze wel proberen een eitje of jong op te peuzelen) maar vooral de kleintjes die alles wat in de mond past (dus bijvoorbeeld ook kleinere broertjes/zusjes) proberen te eten. Ik denk dat ze wel sws meer kans maken dan in je gezelschapsbak
 
Bedankt Sanneke80, ik heb er een flinke bos javamos bij in gestopt :D

Ah daar had ik nog niet over na gedacht Mikyboy40.. De grotere jongen zal ik er dan op een gegeven moment toch uit moeten vangen dan. Ik heb nu de galaxy's bij de chinesen in gedaan, eens kijken wat er gaat gebeuren.
Ik weet niet of de corydorassen eieren roven RichardRio125, gelukkig heb ik deze niet in de bak zitten :rolleyes:
 

Terug
Bovenaan