Chingy's Rio 180


Ik heb ook een Rio 180 maar dan in het zwart. Ook de achtergrond met schoolbordverf gedaan. Veel plezier met de bak en veel suuk 6 met de denksport saampjes.
 
Veel plezier met je nieuwe bak! Ik ben benieuwd naar het toekomstige visbestand.
 
Beetje groen erbij, nog wel wat wazig...

Word wel wat denk ik zo
 

Bijlagen

  • 20211216_200825.jpg
    20211216_200825.jpg
    277.9 KB · Weergaven: 98
Niet veel veranderd behalve dat ik nu wat nitriet begin te meten dus gaat gelukkig de goede kant op..

Staat nu 3 weken
20220103_144933.jpg

Voor een mooie prijs een doseerpomp over kunnen nemen en alvast een begin gemaakt met aansluiten

20220103_143516.jpg

20220103_143526.jpg

Eerst nog even met de kleine flessen aan de gang zodat ik goed kan kijken wat de waardes doen en zonodig bij kan sturen daarna zal ik grotere flessen aan gaan maken.
 
Na 4 weken wachten vanmorgen samen met de kleine man het water even getest... geen nitriet meer te meten... kleine man helemaal door de dolle want nu konden we eindelijk visjes kopen... dus hup douchen aankleden en op pad..

Na de hele winkel bekeken te hebben zijn de eerste bewoners uitgezocht

20220108_151359.jpg

Het zijn 10st. Corydoras sterbai geworden!

Kleine man helemaal gelukkig (papa uiteraard ook ;) )

Maar meneer was een uurtje later weer een beetje beteuterd... nu moet ik weer een hele tijd wachten op de volgende visjes papa.. hihi geduld is niet zijn ding
 
Nog een paar foto's na het wekelijkse onderhoud..
20220116_163606.jpg
20220116_163736.jpg

Corry's zijn lastig op de foto te krijgen.. maar blijven steeds vaker gewoon zitten als er iemand voor het aquarium staat
 
Na een flinke snoeibeurt en wekelijks onderhoud.
Linker lotus groeit als kool en heeft besloten om vooraan tegen het raam maar opnieuw te beginnen.
Eerst maar even laten groeien en dan kijken of ik deze een ander plekje ga geven of dat ie naar een ander aquarium gaat.
Rechst werd echt een oerwoud, na het snoeien maar besloten om het restant eruit te halen en het net gesnoeide terug te planten.
ook de lage plantjes vooraan onder handen genomen zodat er weer even meer ruimte ontstond op de bodem, wel zo lekker voor de corry's
 

Bijlagen

  • 20220306_202233.jpg
    20220306_202233.jpg
    319.8 KB · Weergaven: 95
  • 20220306_202246.jpg
    20220306_202246.jpg
    110.3 KB · Weergaven: 100
Wow, mooie plantenbak zo. dat groeit goed. Ik wil ook wel zo'n auto dosing systeem :)
Ben wel benieuwd hoe je zwaardplanten het gaan doen op de langere termijn. Ik heb ze ook in mijn rio240 en die dingen worden zo groot dat ze voor mij eigenlijk te groot worden omdat ze alles eromheen overschaduwen. Ik snoei regelmatig een overschot aan bladeren weg, maar overweeg inmiddels om ze er maar helemaal uit te gaan halen. Met alle wortels is daarmee wel mn hele bak om zeep ben ik bang :/.
 
Ik snoei regelmatig een overschot aan bladeren weg, maar overweeg inmiddels om ze er maar helemaal uit te gaan halen. Met alle wortels is daarmee wel mn hele bak om zeep ben ik bang :/.
Zover ik weet is er ook een variant Zwaardplant die wat lager blijft en volgens mij weet @benvo wel welke dat is.
 
Zover ik weet is er ook een variant Zwaardplant die wat lager blijft en volgens mij weet @benvo wel welke dat is.
Er bestaat een normale variant de Echinodorus grisebachii die zo rond de 30 35 cm hoog wordt. Maar er bestaat inderdaad ook een kleinere. De Echinodorus grisebachii var.minor die, ik dacht, zo rond de 20 cm. hoog wordt. Helaas worden deze mogelijke varianten niet altijd door de Lsf opgemerkt bij hun inkopen!
 
Wow, mooie plantenbak zo. dat groeit goed. Ik wil ook wel zo'n auto dosing systeem :)
Ben wel benieuwd hoe je zwaardplanten het gaan doen op de langere termijn. Ik heb ze ook in mijn rio240 en die dingen worden zo groot dat ze voor mij eigenlijk te groot worden omdat ze alles eromheen overschaduwen. Ik snoei regelmatig een overschot aan bladeren weg, maar overweeg inmiddels om ze er maar helemaal uit te gaan halen. Met alle wortels is daarmee wel mn hele bak om zeep ben ik bang :/.
Dank je wel, doseerpomp is in het begin veel uitzoeken en meten maar als het eenmaal loopt gaat het super.
Hoe de zwaardplanten gaan uitgroeien zie ik tegen die tijd wel, kan er altijd nog wat anders in zetten.
Ben er tot nu redelijk tevreden over, wil nog enkele planten toevoegen.. en wil ff kijken hoe de rechterkant gaat groeien.
Misschien dat ik aan die kant nog wel t een en ander ga veranderen.
 
Ziet er in elk geval goed verzorgd uit!! Mooie bak! Overigens is er ook een kleinblijvende E. Horizontalis. Ik kweek die al meer dan 10 jaar, hij maakt voortdurend nieuwe planten uit bloeistengels, waar geen bloemen maar nieuwe scheuten komen. Hoog 10-15 cm en breed idem.
Lotussen kun je heel mooi "in het gareel" houden, door steeds de bladeren die te groot worden weg te nemen tot aan de bodem, de volgende bladeren worden dan kleiner EN talrijker.
 
Ziet er in elk geval goed verzorgd uit!! Mooie bak! Overigens is er ook een kleinblijvende E. Horizontalis. Ik kweek die al meer dan 10 jaar, hij maakt voortdurend nieuwe planten uit bloeistengels, waar geen bloemen maar nieuwe scheuten komen. Hoog 10-15 cm en breed idem.
Lotussen kun je heel mooi "in het gareel" houden, door steeds de bladeren die te groot worden weg te nemen tot aan de bodem, de volgende bladeren worden dan kleiner EN talrijker.
Dank je wel!
De lotus ben ik mee bekend, heb ik er echter voor gekozen om 2 lotussen bewust lang te laten groeien zodat het licht (multilux) gedimt word. Het moment dat deze aan de oppervlakte flinke bladeren had kreeg ik de alg onder controle en vond ik het minder een "bouwlamp" lijken. In de toekomst maar eens kijken voor andere verlichting, maar tot dan werkt dit goed voor mij
 
Je bak staat er heel mooi bij! Planten doen het goed.
Tot nu toe nogsteeds alleen Cory's en Galaxy's erin?
Of is er al andere uitbreiding geweest?
Heb je al een idee wat en of je nog iets wilt?
 
Je bak staat er heel mooi bij! Planten doen het goed.
Tot nu toe nogsteeds alleen Cory's en Galaxy's erin?
Of is er al andere uitbreiding geweest?
Heb je al een idee wat en of je nog iets wilt?
Dank je wel ! Er zijn nog 8 otto's en 10 japonica garnalen bij gekomen.

Wil nog wel een koppel van een wat grotere kleurrijke vis toevoegen en ben hier in de buurt regelmatig ff aan het kijken. Vind diamant gourami's mooi maar daar is de bak dan weer net te klein voor, dwerg chicliden zitten heel veel verschillende mooie tussen maar lees hier veel verschillende dingen over icm corydoras. Lastig lastig allemaal. Gelukkig heb ik dan ook totaal geen haast en ben ik nu ook gelukkig met de bak zoals deze is. Kom vanzelf een keer iets tegen in de winkel denk ik dan maar, en ik heb een goede reden om regelmatig ff rondje vissies kijken te doen :DD
 
Mooi!
Net eens door je fotoalbum gewandeld en de foto's van de ontwikkeling van de bak bekeken. Erg leuk om te volgen. Is je zoon nog steeds zo betrokken bij de bak?
Vond het zo lief hoe je beschreef dat hij na de aanschaf van de cory's baalde, omdat hij nu weer lang moest wachten tot de volgende visjes gekocht konden worden :)
 

Terug
Bovenaan