Wat is er nieuw

chocolade goerami (Sphaerichthys osphromenoides)

• Onderwerp starter Onderwerp starter joepperd
  • Startdatum Startdatum
J

joepperd

Guest
Hallo,

Ik ben mijn juwel lido 120 aan het opstarten. Ik heb er een jbl greenline e901 pomp bij met een co2 set computer gestuurd om de pH te regelen. Ik lees op vele sites dat dit een lastig visje is om te houden. Ik heb nu al een aantal jaar een aquarium en heb er redelijk wat verstand van maar heb dit visje nooit gehad. Heeft iemand hier ervaring mee en is deze vis iets voor mijn aquarium samen met een zeer rustig schooltje? verder geen vissen. Groetjes

xV2RtcJ50bUP89gjkEp5FEeZcfAW6Prj.jpeg

aquarium is nog aan het indraaien en moet vol met planten komen.

Wat hem 'lastig' maakt:
- op absolute rust gesteld (rust in en rondom de bak)
- soms lastige eter (onze exemplaren aten overigens direct diepvriesvoer)
- stressgevoelig (o.a. transport)
- waterkwaliteit dient uitmuntend te zijn (idealiter osmose-/of regenwater en eigenlijk ook geen toevoegingen als plantenvoeding)
Ga je op deze punten goed, kan je er lang plezier van hebben. Anders moet je je zeer afvragen of je ze wel aanschaft.

~ Ivo

Co2 zou ik niet gebruiken om primair de PH te organiseren.

Verder sluit ik m egeheel bij Ivo aan.

De chocolade gourami komt in hetzelfde water voor als de prachtgourami, dus erg lage PH en lage waardes, levend voer en zeker rust zoals Ivo aangeeft.

Ikzelf ververs met osmose en deel turfwater, daarnaast filter ik over turfkorrels. Heb veel amandelblad en beukeblad in mijn bak. Co2 Is niet direct de wijze om je PH stabiel te houden, ik gebruik het meer voor mijn planten, samen met plantenvoeding en ijzer. Dit gaat tot nu toe erg goed, terwijl al mijn waardes onder de 5 liggen.Het blijft tot nu toe mooi stabiel, ik check elke week en ververs deels elke week. Deze vissen willen graag in het donker dus drijvers en of planten die de oppervlakte begroeien Is wel gewenst. Het zijn soms kieskeurige eters, levend voer wordt dan ook graag gegeten. Zou ook mooi zijn als ze diepvries eten maar dat Is iets om uit te proberen. Kijk eens hier naar daar staat een mooi artikel van de habitat waar ze vandaan komen

http://www.parosphromenus-project.org/en/articles.html

Onder amazone in het Engels

Verder zou je nog info kunnen vinden op

Www.IGL-home.De

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan