Wat is er nieuw

Chocolade Goerami's

Hove75

Member
Lid geworden
25 november 2023
Leeftijd
51
Ik heb sinds gisteren eindelijk 6 Chocolade goerami's kunnen kopen, ben super blij met deze leuke visjes. Ik was al lang op zoek en al lang in bestelling bij lokale speciaalzaak maar uiteindelijk ergens anders gevonden. Ze hebben een eigen bakje 60x30x36 ingericht als een "blackwater"met veel hout, drijvers en planten.

Ik dacht dat deze visjes niet zo van stroming houden, dus had de uitstroom buis van de pomp zo geplaatst dat alleen langs 1 zijwand stroming naar beneden is en daarmee de rest van de bak lekker rustig. Maar nu zitten de visjes een dag in de bak en ik zie ze bijna alleen maar in de stroming spelen langs de zijwand, blijkbaar vinden ze de stroming juist erg leuk/fijn, ze zoeken het telkens opnieuw op. Zwemmen omhoog in de stroming, laten zicht naar beneden blazen. Erg leuk om te zien.

Is dit ook jullie ervaring dat de Chocolade gourami's best van wat stroming houden? Misschien ga ik de uitrstoombuis net iets anders plaatsen zodat er in groter gebied in de bak iets meer stroming is, en ze niet alleen maar aan de zijwand plakken wat misschien kans op beschadige kopjes geeft als ze steeds botsen tegen de glazen wand.

Zover ik weet weinig stroming en veel planten.
Ik denk niet dat de vissen zich snel zullen bezeren aan het glas.

Dit is het bakje. Je ziet ze hier aan de rechter zijwand zwemmen, rechtsboven hangt de straalbuis die langs de wand naar beneden uitstraalt. De favoriete "hangplek" voor de jonge visjes.

Bijlagen

• DSC09630.jpg
    DSC09630.jpg
    390.4 KB · Weergaven: 17
  • DSC09638.jpg
    DSC09638.jpg
    266.6 KB · Weergaven: 15
Zeg dit wel vaker... de plekken waar dieren gevonden worden in het wild hoeven niet de plekken te zijn waar ze zich het meest prettig voelen (temp, stroming etc.).
In de natuur hebben ze maar te doen met wat ze hebben en weten niet beter en kunnen in veel gevallen niet naar iets beters opzoek.

Altijd leuk om te zien dat ze zo plezier hebben!

Ze zitten pas net in de bak, ze zijn nog aan het wennen en laten dan vaak atypisch gedrag zien. Wacht het even af, als ze eenmaal gewend zijn krijg je heel ander gedrag.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan