Ciano LED Plants ook voor sprekender viskleuren??


Lid geworden
3 oktober 2021
Berichten
21
Leeftijd
44
Ik heb een Ciano 60 LED bakje (60x30x34 cm) met daarin de bijgeleverde LED verlichting:
CLA60, 8 Watt, 900 Lumen, 6300 Kelvin. Dit vind ik vrij 'saai' licht.
Ter aanvulling biedt Ciano de LED Plants aan, met rode en blauwe leds, ter bevordering van plantengroei.
Nu heb ik alleen drijfplanten en Javamos + Levermos in mijn bak en het gaat mij meer om de viskleuren meer te laten spreken.
Ik kan moeilijk een voorstelling maken hoe het licht er met zo'n extra roodblauwe LED verlichting uit zal zien en of het geen roze discobak wordt...
Is zo'n extra roodblauwe LED verlichting een goed idee?
Of iemand andere suggesties?
 
Het zou mooi zijn als je de rood/blauwe ledlamp kan dimmen naar je eigen smaak.
Voor je vissen maakt het niet veel uit denk ik.
Ook de planten die je nu gebruikt hebben deze gekleurde lamp niet nodig.
De witte leds van 6300 Kelvin bevatten ook o.a. rood en blauw licht die planten nodig hebben om te groeien.
De lichtopbrengst van je led is aan de magere kant maar voor je mossen is het voldoende.
Als je ooit planten wil gebruiken die wat meer licht vragen, dan kom je met deze lamp tekort.
 
Daar ik een DIY lamp heb kan ik niet veel zinnigs op zeggen
Maar ik maak wel gebruik van rode, blauwe en violet leds om de kleur op smaak te mengen.

Dus als ze apart dimbaar zijn kan het zeker een meerwaarde hebben voor het plaatje
 
Heb je een foto van je bak? IK wil ook de ciano 60 led bestellen omdat je de kap er niet helemaal af hoeft te halen bij onderhoud.
Welke planten heb je en hoe doen ze het?
 
Jesse V: hier een foto van de bak. Ik heb deze ook gekozen vanwege de kap. Prima bakje! Omdat ik het simpel wil houden heb ik er alleen wat mos in en drijfplanten en dat doet het goed. Onlangs een extra RGB verlichting erin gedaan, omdat ik de groene kleur van de Rasbora kubotai meer wilde laten knallen, maar dat lukt niet echt, zal wel aan hun groene kleur liggen....
 

Bijlagen

  • IMG20211128104200.jpg
    IMG20211128104200.jpg
    380.7 KB · Weergaven: 87
  • IMG20211128104250.jpg
    IMG20211128104250.jpg
    412.3 KB · Weergaven: 83
Jesse V: hier een foto van de bak. Ik heb deze ook gekozen vanwege de kap. Prima bakje! Omdat ik het simpel wil houden heb ik er alleen wat mos in en drijfplanten en dat doet het goed. Onlangs een extra RGB verlichting erin gedaan, omdat ik de groene kleur van de Rasbora kubotai meer wilde laten knallen, maar dat lukt niet echt, zal wel aan hun groene kleur liggen....
Denk dat je die beter op kleur krijgt met een donkere achterwand en/of bodem
 

Terug
Bovenaan