Wat is er nieuw

cichlasoma salvini - Labeo bicolor

• Onderwerp starter Onderwerp starter TheJonesSlayer
  • Startdatum Startdatum
T

TheJonesSlayer

Guest
Beste,

Ik heb nu een aquarium met 5 Labeo bicolors, mijn vader heeft nu in zijn aquarium 11 cichlasoma salvini cichlides.
graag zou ik bij mijn labeo bicolors 1/2 van deze cichliden bijvoegen.
nu vraag ik me af of dit zou botsen tussen de 2 soorten omdat mijn labeo's in de onderste waterlaag actief zijn, en mijn vaders cichliden meer in de midden/bovenste waterlaag.
Zou ik bij mijn labeo's (en btw ook een plectostomus) 1/2 cichlasoma salvini's mogen toevoegen?

Mvg TheJonesSlayer

Jouw bakje is 50 cm.

Met 5 Labeo,s en een Plectostomus. Dan is dat bakje toch te klein?

En dan nog cichlasoma salvini er bij gaan zetten???

Voor salvini kan 2 meter al krap zijn al je felle hebt

Nou het zijn wel rustige salvinis en vandaar dat ik ook maar 1 of 2 er zou bij plaatsen, mijn plectostomus blijft momenteel 7,5cm, maar denken jullie dat her zou botsen tussen de labeos en de salvinis?

Nee. Een rustige salvini zou ik niet kleiner doen als 150cm

En je plectostomus zit volgens mij ook krap

mijn plectostomus blijft momenteel 7,5cm???
Is het geen ancistrus?

Blijft 50 cm toch te klein? Vissen groeien ook,he.

Oke 🙂 en goh ik weet niet, hij zwemt mooi en actief rond, de labeos laten hem met rust hy heeft mooi de ruimte dus weet niet waarom hij niet mooi groeit

Ik hoor het al, jij wilt alles voor je vissen,maar geen groter aquarium.
Ga dan guppen houden. Die blijven klein.

Ik wil wel een groter aquarium maar ben net afgestudeert en dus ook nog werkloos, dus ik kan momenteel nog geen groter aquarium nemen, snapje?

Oke, begrijp het.
Maar die vissen snappen dat niet.
Labeo,s worden zo een 15 cm. x 5. kan je nagaan .
Labeo bicolor - Aquariumspeciaalzaak en ... - Het Natuurhuis

www.hetnatuurhuis.nl � Onze aquariumvissen

labeo-bicolor De Labeo (of Epalzeorhynchus) bicolor is met zijn diepzwarte kleur en feloranje staart een mooie vis om te zien. Helaas is hij vrij lastig te houden.

Jah dat weet ik, maar ik vind nergens hoe je de man onderscheid van de vrouw bij labeos

Geslachtsonderscheid

Als de vissen volwassen zijn, zijn de vrouwtjes iets dikker dan de mannetjes. De mannetjes zijn ook intensiever gekleurd dan de vrouwtjes. Het verschil is echter niet makkelijk te zien.

Hoe groot zijn ze nu dan?

Een cm of 5 maximaal 6, en voorlopig groeien ze niet veel meer

Hoe weet jij dat nu ??? Hebben ze tegen jou gezegd : en nu stoppen we met groeien, het is genoeg

Dat zeg ik toch niet? Ik merk gewoon dat ze ongeveer op dezelfde grote blijven, ik zeg niet dat ze niet meer groeien of gaan groeien he? Voorlopig merk ik geen verschil qua grootte.

Ik denk dat je beter een goed tehuis kan zoeken voor je vissen en je kan gaan richten op erg kleine soorten.

Kleine Labeo's worden groot en daarnaast kunnen ze behoorlijk agressief zijn (zeker tegen soortgenoten en alleen als zeer jonge dieren gaat het nog goed). Nu kan volwassen dieren wel in een groepje houden maar alleen in bakken van minimaal 150cm. Dit zo houden leid nog voor de zomer tot dode vissen. Zonde voor dieren die 20 jaar kunnen halen.

Vrouwtjes worden iets groter dan de mannen en zijn tevens forser van bouw. (ik heb ruim 15jaar ervaring met deze dieren).

Man
6K9O8K_p0vQvn75cpgXgGz5G97f9WFvA.jpeg

Vrouw
6K9O8K_p0vQvn75cpgXgGz5G97f9WFvA.jpeg

Ze eten graag dierlijke voeding zoals rode muggenlarven.

Waarom me gaan richten op kleine soorten? Voorlopig gaat alles goed, en zodra ik werk heb komt er een grotere bak, deze 5 zitten nu 7 maand bij elkaar zonder elkaar 1 keer op te jagen, ik hoop dat dat zo blijft tot ik men grotere bak heb, heb al 1 keer non tetras gehad een school van 20, perfecte temperatuur, perfecte hardheid/phwaarde alles perfect in orde, dagelijks eten en toch waren ze binnen maximaal 3 maand dood, wat is hier misgegaan dan?

Teveel vis mischien? Verkeerde waterwaardes ? Niet genoeg ververst?

Misschien andere zaken toch niet zo perfect ??? Wat waren bv de nitraat- en nitrietwaardes ???

Maar goed, lekker eigenwijs blijven

Precies. Waterwaardes zijn meer als ph en kh

Leuk voor een nieuw lid,stortbui aan kritiek.

Tja, we kunnen ook zeggen,zet ze er maar bij,in die 50 cm.
Is dat dan beter, als het fout gaat?

Als het over goudvissen in 50 cm gaat, wordt dat ook gezegt,toch?

Ik ververste de bak 1x per week, en de tetras waren de enige vissen in de bak, misschien dan inderdaad andere waardes niet goed, dat kan wel zijn jah, en ik blijf niet eigenwijs, al van jouw 1ste reactie op mijn post reageerde je niet vrolijk, dan kan je van mij niet verwachten dat ik lief en vriendelijk ga zijn tegen jou, respect kan je van mij krijgen als je het zelf eerst geeft

Dat zeg ik niet, ik luister naar de raad en stel ook andere vragen, ook zei ik gewoon dat er zo snel mogelijk een grotere bak komt, maar dat dit nu nog niet gaat, zeg ik hiermee wat verkeerd bertus? Ik denk van niet he?

Inderdaad Alex, heel leuk :s denk niet dat ik wat verkeerd gezegd heb toch?

Ik vat het even samen.

nieuw lid met een verhaal dat hij vissen die groot worden in een piepklein bakje heeft zitten. Vervolgens wordt netjes verteld dat dit niet kan. Nieuw lid gaat in de verdediging en geeft aan dat hij de mogelijkheden en de wil niet heeft om hier snel iets aan te veranderen of de vissen weg te doen.

Nieuw lid wordt weggezet als dierenbeul en voelt zich niet welkom.

Ik denk dat niemand hem als dierenbeul wilt wegzetten maar dat ze gewoon duidelijk willen maken dat dit niet gaat en dat dit problemen op kan gaan leveren.

Ik heb wel de wil maar momenteel niet de mogelijkheid om daar iets aan te veranderen, en ik zou ze niet willen wegdoen omdat ik ze al 7 maand heb, logisch toch? Ik snap wel dat het nirt kan en dat zeg ik ook meermaals, maar wegdoen krijg ik niet over men hart, en dat is toch normaal?

Wie verhard naar nieuwe leden?
Ik niet,hoor.
Geef alleen aan dat dat niet kan.

5 vissen die 15 cm worden,in een 50 cm bakje.

Kan je dat niet?
Wacht tot ze groter zijn, maken ze elkaar wel af.

Elke vis wil een eigen territorium.
Dat kan dus niet,in 50 cm.

Botia zei:
Ik vat het even samen.

Nieuw lid wordt weggezet als dierenbeul en voelt zich niet welkom.

Ik denk niet dat hij hier wordt weg gezet als dierenbeul, dat is schromelijk overdreven. Dit is absoluut niet waar. Er wordt alleen aangegeven dat bepaalde dingen niet kunnen. Daar zijn geen onvertogen woorden bij gevallen.

Ik wacht niet tot ze elkaar afmaken... ik wil zo snel mogelijk een grote bak, maar bij mij worden ze tenminste nog verzorgd naar behoren, wat als ze bij een andere eigenaar verwaarloosd worden? Ik zeg ook niet dat jullie me wegzetten als dierenbeul, ga je me helemaal niet zien zeggen, en ik snap dat het niet kan, maar niet iedereen kan makelijk afstand nemen van dieren he? Daarom dat ik liever zolang mogelijk wacht, ik ben aan het uitkijken naar een grotere bak maar zolang ik geen werk heb kan ik ook geen aanschaffen en ik denk dat jullie dat wel snappen he? Ik doe men best hoor, ze hebben niets te kort alleen de ruimte,

TheJonesSlayer zei:
Ik wacht niet tot ze elkaar afmaken... ik wil zo snel mogelijk een grote bak, maar bij mij worden ze tenminste nog verzorgd naar behoren, wat als ze bij een andere eigenaar verwaarloosd worden? Ik zeg ook niet dat jullie me wegzetten als dierenbeul, ga je me helemaal niet zien zeggen, en ik snap dat het niet kan, maar niet iedereen kan makelijk afstand nemen van dieren he? Daarom dat ik liever zolang mogelijk wacht, ik ben aan het uitkijken naar een grotere bak maar zolang ik geen werk heb kan ik ook geen aanschaffen en ik denk dat jullie dat wel snappen he? Ik doe men best hoor, ze hebben niets te kort alleen de ruimte,
:thumbs:

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan