Cichlide man drukt vrouwtje weg


Gzomer

Well-known member
Lid geworden
14 mei 2021
Berichten
88
Leeftijd
23
Goedendag allen,

Mijn mannelijke kersenbuik cichlide drukt telkens tegen het achterlijf van het vrouwtje aan met zijn mond waardoor het vrouwtje door de bak tuimelt, het lijkt mij niet helemaal gezond, wat kan dit zijn? (Het vrouwtje had overigens 3 weken geleden wormen), ik zal proberen een video te maken als dat lukt.
 
Ik ben ook benieuwd. Een vis tuimelt niet snel of er moet al iets mis zijn. Mannetjes kunnen nog al dominant zijn als ze last krijgen van hormonen. Dat kennen we van bijna alle dieren in het rijk šŸ˜„
 
Heb het ze helaas nog niet zien doen. Wordt dus nog vervolgd
 
Uiteindelijk toch gelukt een video te maken, het valt me op dat hij ook soms aggressief is naar andere bewoners
 
Lijkt me eerder natuurlijk gedrag. Het kunnen soms etters zijn.
Moet ik het in de gaten houden voor het geval het mannetje erg agressief wordt, en wat kan ik er evt tegen doen, ik las dat het kan zijn omdat het vrouwtje niet klaar is om te paren.
 
Uiteindelijk toch gelukt een video te maken, het valt me op dat hij ook soms aggressief is naar andere bewoners

Zo lang ze haar grond nog kan staan is het geen hele grote ramp maar als ze echt heel de bak door gejaagd worden dan is het wel echt een probleem natuurlijk. Ze moeten wel aan hun rust kunnen komen en in hun sas kunnen zitten. Er is zo weinig aan te doen he... Misschien verveelt hij zich?
 
Genoeg ervaring voor hande.
Ik vind je vrouwtje nogal dun en nauwelijks kersenbuikerig qua kleur, kun je ook nog een vrouw bijhalen om te zien of het beter slaagt.
 
Zo lang ze haar grond nog kan staan is het geen hele grote ramp maar als ze echt heel de bak door gejaagd worden dan is het wel echt een probleem natuurlijk. Ze moeten wel aan hun rust kunnen komen en in hun sas kunnen zitten. Er is zo weinig aan te doen he... Misschien verveelt hij zich?
Het valt me op dat de man behoorlijk agressief is, ook naar andere bewoners, jaagt de algeneter op, de roodneuszalmen en maakt zich continu groot.
Genoeg ervaring voor hande.
Ik vind je vrouwtje nogal dun en nauwelijks kersenbuikerig qua kleur, kun je ook nog een vrouw bijhalen om te zien of het beter slaagt.
Klopt, 2 weken geleden had ze wormen, eerst proberen te behandelen met bactycid, maar dat sloeg na een week nog niet aan, toen flubenol gebruikt. maar ze heeft toch zeker 1.5 weken wormen gehad waardoor ze sterk vermagerde en haar kleur kwijtraakte. Het wordt inmiddels al wel weer enigszins beter.
Een nieuw vrouwtje er bij wordt de bak echt veel te druk, ik heb momenteel de bak al te vol, maar ik wacht tot ik mijn tetras elders onder kan brengen.
 
Of superharde stroming dan in hetzelfde , kun je wel voorstellen dat ze dan weer iets anders in door te hebben zwemmen. Dat geeft ze een grotere indruk vd ruimte.
 
Of superharde stroming dan in hetzelfde , kun je wel voorstellen dat ze dan weer iets anders in door te hebben zwemmen. Dat geeft ze een grotere indruk vd ruimte
Dat zou kunnen, heb hem nu net uitgevangen, gaat meteen weg, vrouwtje moet ik nog even een plekje voor zoeken
 

Terug
Bovenaan