Cichliden overzetten naar groter aquarium


L

Lavidaloca

Guest
Ik heb momenteel 9 cichliden in een bak van 100 cm. Omdat dit eigenlijk veel te klein is heb ik een grotere bak van 150 cm gehaald. Ik heb de bak ingericht met fijn grind, wat plantjes( vallisneira) en flink wat stenen en rotsen. Heb ook een warmte element er in. Het water is nog wat troebel. Vanaf het begin al. Word wel wat minder. Ik vraag me af of ik het grind nog beter had moeten spoelen.
Ik heb alleen slechts 1 buitenfilter(jbl christal profi greenline) Die staat aangesloten op het andere aquarium. En die kan ik pas overzetten op het moment dat de vissen ook overgaan. Daar zitten de meeste bacterien in. Ook wil ik als de vissen overgaan het water uit de bak in de nieuwe doen. Nu vraag ik me af heeft het zin om daar een aantal weken mee te wachten, aangezien het filter nog niet is aangesloten oo het nieuwe aquarium. Of kan ik zodra het water helder is en ongeveer aanvul met 30% water uit het vorige aquarium( inhoud van vorige aquarium en de filter van het vorige aquarium aansluit. De vissen al overzetten. Hieronder de soorten die ik heb.
15492737870373022795014054913600.jpg
 
Ik heb verschillende bakken. Als ik een leegstaande bak opnieuw inschakel vul ik deze met water uit mijn overige bakken.
Als ik toch bezig ben met water verversen. Twee vliegen in één klap. De laatste ongeveer 10% vul ik bij met vers water uit de kraan.
Zelf heb ik ook Malawi cichliden.

VG, Jon.
 

Terug
Bovenaan