Cichliden schuren aan bodem

D

DaSilva

Guest
De laatste tijd heb ik steeds meer cichliden die steeds vaker aan de bodem schuren. De water waarden zijn ok: PH 7,5 KH 6 GH11 NO2:0 NO3:20.
Vandaag dag 3 van de Esha 2000 kuur die ik maar ben gestart omdat ik dacht aan wormen. De vissen lijken minder te schuren op 1 na. De kuur zit er na vandaag op en wil morgen het liefst 50% verversen en mn actieve kool weer in het filter plaatsen.

iemand enig idee wat het schuren kan zijn als dit blijft aanhouden? En tips iemand voor verdere (be)handelingen?
Bedankt alvast :)
 
Wat enorm jammer dat je zomaar zonder enige kennis antibiotica erin gooit omdat je wormen? vermoed, ten eerste is esha2000 een medicijn en geen antiwormenmiddel, en ten tweede is practisch alles resistent voor esha2000 juist omdat iedereen het vooral onnodig toepast (google maar eens op resistente bacterien)

Anyway: direct stoppen met die troep en 24 uur over actieve kool filteren om het medicijn weer uit je systeem te krijgen, en dan een filmpje maken van je vissen en hier plaatsen
 
Dit filmpje had ik al voor ik met Esha begon. Overigens ga ik miet zomaar iets toevoegen. Dit was ruim 2 weken aan de gang en heb op advies van de lfs dit toegevoegd.
 

Bijlagen

  • IMG_9497.MOV
    39 MB
Schuren, het begin van witte stip?
 
Nee dat denk ik niet, ze doen dit al een poosje (week of 2) en kan niets vinden op hun schubben. Vissen zien er gezond uit.
 
Dit filmpje had ik al voor ik met Esha begon. Overigens ga ik miet zomaar iets toevoegen. Dit was ruim 2 weken aan de gang en heb op advies van de lfs dit toegevoegd.
Nou dan zou ik die lfs voortaan maar links laten liggen want wormen bestrijd je niet met antibiotica maar met een antiwormenmiddel, wat een waardeloos advies van de winkel
 
Hier is het filmpje wel zichtbaar.

Hoe lang heb je de vissen al en hoe lang vertonen ze dit gedrag al?
doen alle vissen het? doen ze het ook regelmatig of zo nu en dan eens?

Wat doe je aan onderhoud van het aquarium? hoe is deze verder ingericht? (overzichtsfoto oid).
 
Hier is het filmpje wel zichtbaar.

Hoe lang heb je de vissen al en hoe lang vertonen ze dit gedrag al?
doen alle vissen het? doen ze het ook regelmatig of zo nu en dan eens?

Wat doe je aan onderhoud van het aquarium? hoe is deze verder ingericht? (overzichtsfoto oid).
Ze doen het een week of 2, begon met 1 nu steeds meer, maar ik heb de oorzaak (eindelijk) gevonden. Stip :( zie foto 1. De vis op foto 2 heb ik geen idee wat er mis mee is, maar die is le-lijk!

Ben meteen gaan behandelen met Exit die ik nog had liggen van mn oude bak.
 

Bijlagen

  • 50907F1C-6D0A-4C35-8D61-05D2B148E32A.jpeg
    50907F1C-6D0A-4C35-8D61-05D2B148E32A.jpeg
    240.4 KB · Weergaven: 187
  • 14EAE4AD-8F1C-4028-827B-EFB464574667.jpeg
    14EAE4AD-8F1C-4028-827B-EFB464574667.jpeg
    178.1 KB · Weergaven: 193
sera costapur is een goed alternatief
 
Terug
Bovenaan