Wat is er nieuw

Cichlidenbak

• Onderwerp starter Onderwerp starter aquarob
  • Startdatum Startdatum
A

aquarob

Guest
Na 2 jaar een gezeldschapsbak gehad te hebben heb ik hem nu omgebouwd naar cichlidenbak Ingericht met wit zand en ardenner breuksteen. Zeer blij met het resultaat. Mooier dan ik ooit had durven dromen.
274848aquarob_0_82_cimg3766.jpg

549364aquarob_0_82_cimg3770.jpg

632625aquarob_0_82_cimg3761.jpg

Ik lees net dat dit een meterbak is?? Heb je nu geen vissen die net even te groot worden??
Maar ziet er wel heel mooi uit hoor.

Ziet er idd mooi uit maar vraag me af of het bestand wel geschikt is voor een meterbak en gebruik je het standaard filter of iets anders?

EDIT-zie net andere John z'n bericht,ben dus niet de enige die het zich afvraagt... 😉

Zie ik daar nu ook een Julidochromis zwemmen?

~ Ivo

Het is idd een meterbak (aquatlantis) Ik heb het komplete visbestand van iemand anders overgenomen.
De 2 papagaai cichliden zijn wel groot idd.
Ben nog volop aan het uitzoeken welke soorten het precies zijn. Tot op heden gaat het prima. Geen oorlog in de bak.
Als filter gebruik ik een tetratec ex700.

Ik zag de Vuurkeelcichlide ook dacht ik.
Dat zijn die 2 onder de zwarte aan het oppervlak. Die kunnen wel 15 cm worden volgens mij. Die wilde ik ook wel in mijn meterbak maar ja dat was net even te groot jammer genoeg.

Seabait zei:
Ziet er idd mooi uit maar vraag me af of het bestand wel geschikt is voor een meterbak en gebruik je het standaard filter of iets anders?

EDIT-zie net andere John z'n bericht,ben dus niet de enige die het zich afvraagt... 😉

Weer net niet snel genoeg getypt he John 😉

Ik heb ook nog geen naam voor deze meneer of mevrouw. Dit is de grootste.
927482aquarob_0_82_cimg3769.jpg

Dit is wat ik tot nu toe ontcijferd heb.

Haplochromis Venustus
electric yellow cichlid ofwel Labidochromis caeruleus
geophagus brasiliensis
moorii cichlide
kenyi?
blood parrot cichlid

De meeste zijn koppels

Wat een rotzooi...

Ik zie,
Heros efasciatus (ZA)

Cryptoheros nigrofasciatus (witte vorm) (MA)
Rocio octofasciatus (misvormt) (MA)
Thorichthys meeki (MA)

Hemichromis lifalili (WA)

Parrot rotzooi ding.

Haplochromis Venustus (Malawi)
Cyrtocara moorii (Malawi)

En nog wat Julidochromis achtig iets uit Tanganyika.

99% van je bestand, past niet in dit aquarium.
Begin maar een nieuw tehuis te zoeken, want de meeste combineren al niet fatsoenlijk vanwege karakter, waterwaarden of worden simpelweg te groot.

Leuk zicht jammer dat het allemaal wat klein is.

Meksjoef,

Bedankt voor je reactie.
Dat risico loop je als je met weinig kennis een kompleet bestand overneemt.
Ik moet je eerlijk zeggen dat mijn kennis van cichliden (nog) niet op peil is.
Wat mij betreft gaat dat absoluut veranderen lees verbeteren.

Mag ik je een goede raad geven ???? Dit bestand is echt om te huilen, en niet alleen omdat ze in een meterbak zitten (en dus veeeeel te klein) maar ook omdat ze absoluut niet bij elkaar passen. Ook erg dat je die zg Parrot hebt. Dat is een kruising tussen verschillende cichliden die in de vrije natuur niet eens bij elkaar in de buurt wonen. Ook is de handel ervan in Nederland verboden, illegaal dus. Doe die handel dus weg en begin van voren af aan, net zoals mijn voorgangers hier in dit topic al hebben gezegd

vtuE6jFCqG51dleF-Ozwfh-0rvkTILVn.jpeg

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan