Wat is er nieuw

Cirax ( Juwel), of wat anders?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Zora
  • Startdatum Startdatum
Z

Zora

Guest
Ik heb een doosje Cirax van Juwel, welke je als extra module kun plaatsen in het filter. ( 3.0 filtersysteem).

Nu las ik dat je er ook bijvoorbeeld Siporax in kunt doen.

Wat is beter?
Voldoet de Cirax prima, of kun je er beter wat anders in doen?

Hoe krijg je dat doosje open om de Cirax eruit te halen?

Wij hebben zelfs 2 doosjes Cirax in onze Rio 180. Dat bevalt prima. Je hoeft die doosjes niet open te maken. Bij ons zitten ze er nu een jaar in en het werkt nog steeds prima.
Op gezette tijden schudden we een van de doosjes even uit in afgetapt aquarium water tijdens het verversen, dan blijven de bacteri�n er in, maar gaat het overtollige vuil eruit. Daarna weer terug plaatsen.

Pla zei:
Wij hebben zelfs 2 doosjes Cirax in onze Rio 180. Dat bevalt prima. Je hoeft die doosjes niet open te maken. Bij ons zitten ze er nu een jaar in en het werkt nog steeds prima.
Op gezette tijden schudden we een van de doosjes even uit in afgetapt aquarium water tijdens het verversen, dan blijven de bacteri�n er in, maar gaat het overtollige vuil eruit. Daarna weer terug plaatsen.

Dan laat ik de Cirax er gewoon in zitten 🙂

Pla zei:

Mag ik vragen welke filters je eruit hebt gehaald zodat je nog een Cirax kan plaatsen? Ik lees de witte watten en de zwarte, maar ook de groene. Je kan dan zelfs twee extra Cirax bakjes plaatsen. Of is drie teveel van het goede. De groene klinkt wel nuttig in mijn ogen.

In de onderste houder is het eigenlijk zoals de info van Juwel zelf, dus 2x blauwe spons en 1 bakje Cirax. In de bovenste houder zijn de groen en zwarte spons verwijderd. Onder in de houder zit Cirax daarboven een blauwe spons zoals Juwel die heeft voor de bovenste houder and tenslotte de witte filterwatten.

We hebben prima water zo.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan