Citroen garnalen bakje (Lex)


Lex

Well-known member
Lid geworden
8 februari 2006
Berichten
647
Leeftijd
51
Locatie
Nieuw-Vennep
Nog niet laten zien hier, maar heb ook nog een bakje staan met Citroen garnalen, geen hele hoge gradatie maar wil eerst een beetje populatie hebben voordat ik ga selecteren.
Het bakje is een 30x30x30 bakje met normaal grind als bodem wat lavasteen/hout en plantjes mos en drijfplanten en een bob sponsfilter.
1k0.jpg

1k0.jpg

1k0.jpg

1k0.jpg

1k0.jpg
 
ziet er goed uit suc6 met de kweek. vooral de mannetjes in de gaten houden als die geen kleur hebben er uit halen als je er genoeg heb
 
Komt goed ;) , er lopen nog genoeg dames met zadels rondt dus de kweek zou goed moeten gaan.
 
Bakje doet het nog steeds redelijk, al worden niet alle baby's groot op een of andere manier, ben er nog niet achter waarom ?

Wel lopen er nog wat zwangere rond dus al zou 50% groot worden van dit buikje ben ik tevreden....

1k0.jpg
 
Toch eigenwijs, op de vorige bodem zag je de garnalen toch niet goed en planten groeiden niet lekker en een hoop groene alg....
Dusss een tijdje geleden een nieuwe bodem in het bakje gedaan, had nog zwarte soil liggen kijken of dit beter gaat....waardes zijn goed de PH is wel wat lager maar de garnalen doen het goed, geen uitval en zwangere en kleintjes.
Hier wat foto's :
kl5.jpg

kl6.jpg
kl7.jpg
kl8.jpg
kl9.jpg
 
Eigenwijs is ook wijs en ondervinding de beste leermeester
Tot nu toe gaat het goed, 6 weken gelden de bodem wissel gedaan garnalen zijn actief en geen uitval en de plantjes groeien de bak uit ( figuurlijk).:)

Ik hou het in ieder geval in de gaten.;)
 
Ok, dan moet de bodem wel elke keer de kh wat in het kraanwater zit naar beneden trekken en dan is hij wel wat eerder uitgewerkt. Maar ik denk dat je dat wel wist al Lex.
 
Jep, doe toch geen jaren met een bodem....begint denk al eerder te kriebelen om de de scape te veranderen dan dat de boden oud is......:LOL::LOL:
 
Haha ja dat kan ook. Zelf laat ik ze vaak wel zitten tot ze niet meer goed werken maar ja ik verander dan ook weinig.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lex
Mooie bak hoor Lex ik ben sinds vorige week ook de trotse bezitter van citroen garnalen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Lex
Dank, onder de hoop garnalen/slakken ligt eten is altijd een goed fotomomentje.:foto:
 

Terug
Bovenaan