citroen garnalen bij crystal red en black


S

shrimpie013

Guest
hoi,

ik heb 12 citroengarnalen in mijn aqua 40 . zou ik daar 3-5 crystal red en 3-5 crystal black kunnen bijzetten?
 
Die crystal red en black gaan vermenigvuldigen en daar krijg je volgens mij bruine jongen uit... wil je dat?
 
en alleen de 3 reds bij de citroentjes
 
en zzouden het dan niet te weinig reds zijn voor erbij
 
Je moet ze eigenlijk met minimaal 10 houden. Citroenen zijn |Neocaridina s en die kweken veel sneller dus ik zou die niet met de cr of cb gaan houden.
 
Die crystal red en black gaan vermenigvuldigen en daar krijg je volgens mij bruine jongen uit... wil je dat?


Dit klopt niet.
Bij deze soort garnalen mengen de kleuren niet als ze gaan kweken
Bij de neocaridina soorten is dat wel het geval.


hoi,

ik heb 12 citroengarnalen in mijn aqua 40 . zou ik daar 3-5 crystal red en 3-5 crystal black kunnen bijzetten?

Dat kan, maar aan te raden is het niet.
Je citroengarnalen kweken veel sneller dan de Crystal garnalen, waardoor je grote kans hebt dat ze worden verdrukt.
 
Als de rode en zwarte gaan kweken dan is zwart dominant zover ik weet maar dat is meer Sanneke haar terrein:D:D
 
Als de rode en zwarte gaan kweken dan is zwart dominant zover ik weet maar dat is meer Sanneke haar terrein:D:D

Hihi, dank je John :D

Maar inderdaad, zwart is dominant over rood.

Je zult op den duur een groter deel Crystal black hebben en een kleiner deel Crystal red.
Maar op zich is dat niet erg.
 
dus black en red kunnen ook dus bij elkaar?maar krijg je dan geen bruine garnalen op den duur? als 5 red en 5 black bij elkaar doete telt dit dan ook als een groepje van 10
 
thx,en je krijgt dan geen lelijke kleur garnalen?
 
Ik heb nooit enkel cbs gehad dus weet niet of er dan ook bruinige garnalen tussen de nakweek kan zitten maar tussen de nakweek van crs en cbs heb je af en toe weleens bruinachtige iig.
Dus heeft Floss misschien toch wel een beetje een punt ;)
 
Dit klopt niet.
Bij deze soort garnalen mengen de kleuren niet als ze gaan kweken
Bij de neocaridina soorten is dat wel het geval.

Misschien begrijp ik je niet helemaal maar door het kruisen zijn toch juist al die kleuren ontstaan?

tumblr_ny9z1pdSJ01uib00ro1_1280.jpg
 
Ik heb ook rood en zwart bijelkaar in gehad in het verleden maar er kwam geen bruin uit. Misschien wel die wat minder mooie zwartdekking hadden maar dat heeft denk ik meer met de dekking van het zwart te maken.
De ene garnaal is nu eenmaal mooier zwart dan de andere garnaal.
 
owe ik dacht dat ze dan helemaal brijn zouden worden maar dat is dus niet het geval
 
Nee ik dacht wel dat je dat zou denken maar dan wordt enkel de dekking van het zwarte bedoeld dus;)
 
de ph van het water hier in tilburg is 8,39 en de hardheid 7.45 .zou ik daar dan nog iets aan moeten doen ,zoja wat kan ik dan het beste doen.
 
Als je lage gradatie garnalen hebt dan kan dat prima. Hier is de ph ook 8.1 dacht ik en dar heb ik ook de cr opzitten. Wel als je garnalen koopt vragen op welke waarde deze zijn gekweekt. Als je toch de ph wat lager wil dan kun je in je bak een pantykous hangen met een beetje turf erin maar dat verkleurd wel weer het water.
 
o dan is het geen probleem ze komen ook uit een bak met leidingwater,dus dan kan dat geen kwaad. wederom bedankt voor u advies.
 
hoeveel uur per dag heeft u uw verlichting aan?
 
Rond de 10 uur want tussen 12 en 2 staat het uit. Ik heb dan enkel nano s met niet zoveel licht en wat mosjes of Javavaren erin.
 
dus het is geen probleem als je overdag de verlichting een paar uurtjes uitzet
 
Misschien begrijp ik je niet helemaal maar door het kruisen zijn toch juist al die kleuren ontstaan?

Bekijk bijlage 13825


Even kijken hoe ik dat uit kan leggen :D

In het wild bestaan de kleuren zoals wij die nu kennen niet.

Wat hebben ze gedaan:

Er was eens een kweker, die een groepje wilde crystals had gevangen.

Hij zag dat daar wat verschillen onderling waren, De ene had heel veel wit en weinig zwart, de ander had een wat rode gloed.
De kweker is ddeze garnalen gaan sorteren, dus de gene met heel veel wit bij elkaar, die met een rode gloed bij elkaar etc.

Op die manier had hij na jaren kweken een Crystal black, red white gekweekt.


De verschillende kleuren zijn hier dus niet ontstaan door mengen, maar door uitsorteren en doorkweek.


Waarom de kleuren van de neocaridina garnalen wel mengen heeft ook te maken met de genen.
 

Terug
Bovenaan