Wat is er nieuw

cleansys pro 1400

Gemzo

New member
Lid geworden
24 mei 2012
Goedemiddag,
Ik overweeg mij een nieuw aquarium aan te schaffen, namelijk een aquantlantis sublime 120x50x69 (333l).
Deze is inclusief met een buitenfilter ; Cleaynsys Pro 1400.
Denken jullie dat deze voldoende is? Ik zou er voornamelijk een plantenaquarium van willen maken.
Alvast bedankt !

Hey Gemzo,

Ik heb dat filter even gegoogled en kwam o.a. op de volgende pagina wat info en een review tegen: https://www.aquastorexl.nl/aquatlantis-cleansys-pro-1400.html

Het is een vrij duur filter. Nou hoeft dat niet direct erg te zijn, maar je zou dan wel verwachten dat hij op kan boksen tegen andere filters uit dit prijssegment.

Dat is naar mijn mening niet zo. Je zit bij dit type filter opgescheept met cartridges, die afgesloten zijn. Je moet het dus maar doen met de filtermaterialen die meegeleverd worden, of zelf extra cartridges kopen. De meegeleverde 4 bakjes bevatten achtereenvolgens: kleiballetjes (slecht filtermateriaal), actieve kool (nutteloos), grove filterspons (goed materiaal) en een soort witte filterwatten (geeft snel verstopping).

Mijn keus zou zijn om 4x grove spons te doen i.c.m. een voorfilter. Een redelijke tweede optie is om 3x spons te doen en 1x die witte filterwatten.

Dan zou je extra modules moeten bijkopen. Maar je bent dan veel duurder uit dan wanneer je de vergelijkbare JBL cristalprofi e1502 koopt. Scheelt misschien wel 100 euro. Als je het niet erg vindt om wat meer uit te geven is een Fluval FX4 ook een mooie optie. Die kost uit mijn hoofd op amazon.de iets van 170 euro. De (forse) stroming daarvan is terug te schroeven. Fluval 407 kan ook.

Of overweeg twee kleinere filters, bijv 2x JBL e902. 🙂

Dankjewel, dan ga ik misschien toch maar voor een aquarium op maat zodat ik alles zelf kan kiezen ...

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan