Cluster control led ervaring?

B

Boomtak

Guest
Hallo allemaal.

Wie heeft er ervaring met Cluster control led verlichting van onder anderen azaqua.nl? Mijn lage plantjes willen maar niet aanslaan en wil over gaan op led. Ik heb een 10 liter bakje waarboven ik een jaar geleden een Dennerle 5.0 led boven heb gezet. Deze lijkt erg op die van azaqua.
Ik ga waarschijnlijk voor de Cluster control 80.4 voorzien van 4 Ultra Blue Red White modules en een Juwel adapter profiel, zodat ik hem zo in mijn kap kan plaatsen. Ik heb al een led time controller waaraan ik hem kan koppelen, voor zonsop- en ondergang. Alleen nog een sterkere adapter erbij.

Wie o wie?
 
Hey,

De Dennerle LED boven het 10L bakje is 5 watt 500 lumen, dit is 50 lumen per liter. voor de Rio 125 zou je dan 6250 lumen totaal nodig hebben indien de waterkolom gelijk is. Maar dit is niet zo dus je zou veel meer licht nodig hebben om het licht verval over afstand te compenseren. Ik denk dat je zoveel licht niet boven je bak nodig hebt.

Daytime cluster control, goed systeem maar prijzig. Stengel planten zullen naar het licht groeien in dit geval dus het midden. Er wordt gebruik gemaakt van mid power LEDs en 5050 LEDs voor de kleuren. 2x daytime eco 60 zou beter zijn voor de spreiding van het licht planten zullen niet naar het midden groeien. De bevestiging van daytime eco is lastig.

Lumlight, Flexibele LED strips in een aluminium profiel (waarschijnlijk met plakband gelijmd). LED type is 5050 alhoewel ik ook foto's heb gezien van 5050 in combinatie met 3528 of alleen 3528 LED. Zou ik nooit kopen voor het geld, er zijn betere systemen voor minder geld.

Als je echt veel licht en hoge par wilt dan moet je naar high power LED.
 
Ik ga zelf volgende week ook een led systeem aanschaffen maar dan wel high power leds, deze ga ik bestellen bij aquaterraleds.nl, je moet er wel rekening mee houden als je high power leds neemt dat deze op een andere manier worden aangestuurd als de normale led lampen.
 
Dank jullie
jan fokke zei:
Ik ga zelf volgende week ook een led systeem aanschaffen maar dan wel high power leds, deze ga ik bestellen bij aquaterraleds.nl, je moet er wel rekening mee houden als je high power leds neemt dat deze op een andere manier worden aangestuurd als de normale led lampen.
Hier heb ik ook naar gekeken maar ik hou dan aan de zijden 15 cm over waar slechts 50% licht als het midden is. NB zijn ze in 2 kleuren te verkrijgen; 10.000K en 5.500K. Ik ben bang dat de ene te flets is en de ander te geel. Ik weet ook niet of ik ze kan aansluiten op mijn TLS 16A USB daglichtstcontroller. Ik had vernomen dat ze bezig waren met stips van 60 cm, totaal 36-40 Watt. Ook was men bezig met Cree led's, dezelfde die ook in de, overprijsde, TMC armaturen zitten. 2 maanden geleden een mail van aquaterraleds gehad hier over.
Ik hoop dat je jouw bevindingen snel gaat delen zodra je de led's binnen hebt!
 
Ik was zeker van plan om mijn bevindingen te gaan delen op het forum.
 
Jan fokke, weet jij of je met die high power led ook de TLS 16A dimmer kunt koppelen?
En ik ben ook benieuwd welke hoeveelheid K je gaat bestellen en voor welke van je bakken?
 
Ik ga hem bestellen vvoor mijn 600 liter bak. en ga voor de 5500 K.
Ik ben vanplan om 6 van die balken te bestellen zodat ik 3 rijen licht kan krijgen.
Dat zou ik niet weten of je die kan koppelen ik ga gewoon de solar lux controller gebruiken.
 
Terug
Bovenaan