Co2 aanschaf dilemma


F

flash55

Guest
Beste Forum genoten,

Ik heb een klein dilemma, ik wil wat serieuzer aan de slag met co2. Ik heb nu een 30 liter bakje, met daarin bio co2 (JBL bio 80) sinds juli. Ik heb ook beneden in de kelder een rio 180 staan (leeg), deze wil ik rond februari/maart gaan starten, maar hier wil ik ook graag co2 in, omdat ik een graag een "ada style" bak wil beginnen.

Ondanks dat ik de positieve impact van co2 zie in mijn kleine bakje, zie ik ook de nadelen van dit systeem, geen constante stroom van co2, navulling best prijzig op lange termijn. Ene keer werkt het 2 weken de andere keer 3 etc.

Dus ik dacht laat ik mij zelf een goede co2 set kado doen ook met oog op de toekomstige bak:JBL ProFlora M602 tevens zag ik deze Dennerle Co2 300 Quantum

Heeft iemand hier misschien ervaring mee? Ik heb zelf namelijk geen ervaring, met dit soort systemen.
 
Voor je bio co2 setje hoef je niet perse de JBL spullen te kopen.
Je kunt ook gewoon wat suiker en gist gebruiken..

De twee co2 sets zijn puur bedoeld voor dat formaat bakken.
Ik zou zelf een eigen set samenstellen.
Dan heb je weinig nadelen en betaal je niet voor iets wat je niet nodig hebt.
 
heb zelf de jbl staan met een 2 kg fles
en heb een andere reactor gekocht ( aquamedic 1000 )

de navulling van je druk co2 kan ook best prijzig zijn
is er een vulstation in de buurt

anders ook eens bij een drankenhandel kijken
die hebben ook co2 flessen ( voor de tapinstallatie ) deze kost veel minder dan co2 van de aqua zaak
en hij doet juist hetzelfde

die dennerlee heeft wel geen magneetventiel de jbl wel
 
doen zoals @Tom schrijft eens kijken of zelfbouw bio-co2 niets voor jou is
 
Tja ik zou het ook eerst proberen met bio co2 zoals Tom al aangeeft. Waarom veel geld uitgeven terwijl dat niet hoeft.
 
Bedankt mensen voor de antwoorden, ik stel het verlopig nog even uit, en ga verder met Bio. Misschien moet ik het eerst even aankijken ook met de grote bak.
 

Terug
Bovenaan