Wat is er nieuw

CO2 bemesting setje bestellen of niet?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Cooner
  • Startdatum Startdatum
C

Cooner

Guest
Beste alle!

Ik ben helemaal nieuw op dit forum sinds 10 minuutjes, maar begin gelijk met het vragen aan de experts! :book:

Ik bezit sinds een week een Juwel Lido 120, hierbij gebruik ik de voedings bodem van dennerle deponitsmix orginal, en heb deze een week laten staan met water in het aquarium natuurlijk!.

Afgelopen zaterdag heb ik de planten gehaald bij de aquarium-speciaal zaak en heb deze in het aquarium gezet, zodat het aquarium nog 2 weken kan blijven rijpen😛.

Ik ben van plan om een CO2 setje te gaan bestellen, omdat ik toch wil dat de planten in mijn aquarium gezond blijven en het ziet er gewoon mooier uit!

Ik heb het volgende setje gevonden

http://www.aquariaveldhuis.nl/index.php?productID=11868

Nu de volgende vragen:

- Is dit setje voldoende voor een 120Liter aquarium?
- Er zit geen magneet-ventiel op, voor dag nacht schakeling. Is dit noodzakelijk? of kan ik de CO2 toevoer 24 uur per dag laten draaien?
- Als het een mooi setje is, hoeveel bellen per minuut moet ik dan laten uitstromen?

Ik dank jullie alvast voor het meedenken!!

Met vriendelijke groet,

Nick!
 
Waarom niet bio co2 eens proberen, zo goed als gratis en werkt

net zo goed imo. Zeker voor een 120 l bakje.
 
Op zich is het een goed idee om co2 te nemen ivm de groei. Ook is het erg belangrijk dat er voldoende nitraat en fosfaat in de bak zit met voldoende plantenvoeding.
Als dit niet zo is zul je bijna zeker algen krijgen.
De set die je noemt ziet er best goed uit maar de fles is voor je bak niet erg groot en naar verhouding is zo n flesje vullen vrij duur. Ik vul bij Ajax en dan is tot 2 liter 12 euro ongeacht de inhoud van de fles.
Ik heb zelf via marktplaats diverse co2 sets compleet gekocht voor nog geen 100o euro met een magneetventiel en een 1,5 of 2 literfles.
Nu je toch nog even hebt kun je daar je ook eens orienteren.

Een magneetventiel is niet echt nodig maar dan moet je niet vergeten om de co2 aan en uit te doen want doorlopen moet het niet.
Het aantal bellen is afhankelijk van je waterwaarden en hoeveel co2 je in de bak wilt hebben.
 
Dank jullie wel voor de reacties!

Ik heb inderdaad al op marktplaats gekeken en al geboden op verschillende setjes maar dan kwam ik al gauw op 115 eu +, en daarbij was een continu test niet maar aanwezig.

Dus ik dacht, voor een paar tientjes meer heb je alles nieuw en alles compleet.

Planten voeding ga ik starten vanaf week 6, volgens de aquarium speciaal zaak meneer, zit er tot die tijd voldoende voeding in de bodem.

dit setje

http://static.mijnwebwinkel.nl/winkel/g ... 229146.jpg

CO2 mag dus in de nacht niet aan staan? dus een ventiel zou beter zijn met een tijdklokje erbij? De aquarium meneer vertelde mij dat 24 uur per dag CO2 aan laten staan geen kwaad kon, maar dan wel met iets minder bellen.
 
De truuk is idd dat de co2 snachts uit staat anders kunnen je vissen er problemen mee krijgen.
 
Ja de co2 moet wel uit hoor.
ok voor een paar tientjes meer alles wel nieuw maar met een fles die snel leeg is en geen magneetventiel.
Ik heb 4x een set gekocht op MP en heb steeds goede ervaringen gehad. Als er een fles van 1,5 of 2 liter bijzit met een magneetventiel dan is dat bedarg ook nog redelijk vind ik.
Om de haverklap je flesje moeten vullen is ook duur hoor.
 
Dankje voor de info,

Ik wacht gewoon eventjes af, mn bak moet toch nog even 2 weken indraaien. Daarna ik ga idd wel eens actief op zoek naar een 1500gr of 2000gr CO2 fles met magneet-ventiel,

Ik kan het beter maar meteen goed doen 😛

Groeten

Nick
 
Beste allemaal!

Ik ben druk op pad geweest en heb uiteindelijke een CO2 set weten te bemachtigen via marktplaats! 😉 Het is een JBL ProFlora m602, met magneet ventiel, bellenteller, reactor, langdurig CO2 tester.

Ook heb ik een PH en een KH meet setjes gekocht en ben hiermee in de weer geweest. Mijn waardes van mijn water
(zonder water verversing)

KH = 4
PH = 7,3 ~ 7,5

Trouwens CO2 set is nog niet aangesloten!!!

Nou heb ik hier (nog niet) heel veel verstand van, en wil ik graag gebruik maken van jullie deskundigheid! :book:. Zijn deze waarden goed? moet ik nog wat aanpassen?

view.php
[/url]
 
Mooi setje. Ik heb de 400 serie ervan. Je kan je PH wat naar beneden doen richting de 6,5 � 6,8.
 
Word automatisch lager toch? wanneer ik Co2 ga toevoegen?? 😀

Crash zei:
Mooi setje. Ik heb de 400 serie ervan. Je kan je PH wat naar beneden doen richting de 6,5 � 6,8.
 
Jah owkee, ik weet namelijk niet hoeveel bellen ik moet voeden in de bak. Heeft u voor mij een idee?

Crash zei:
Cooner zei:
Word automatisch lager toch? wanneer ik Co2 ga toevoegen?? 😀
Afhankelijk hoeveel Co2 je toevoegt.
 
Hoeveelheid bellen is afhankelijk wat je planten gebruiken en hoe groot je bak is. Gezien mijn bak erg groot is en die ik heb eigenlijk voor een 400 liter bak is (heb 600 liter), moet ik meer bellen toevoegen. Zit dacht ik nu op 140 bellen per minuut.

Heb je ook een PH continu test?
 
Owke ik heb een juwel Lido 120Liter

Ik zet hierbij een foto om te laten zien hoeveel planten ik momenteel heb.

 
Je voorgrond plantjes houden wel van Co2.
 
PH continu test heb ik helaas (nog niet)
Ik heb het setje even voor de test aangesloten en zit nu rond de 15 bellen per minuut. Ik wacht het even af en ben benieuwd wat mijn CO2 tester aangeeft
 
AquaCafe
Help Users
      Kosmopoliet: :petjeaf:avond room, John, André, Mark.
      Terug
      Bovenaan