Wat is er nieuw

CO2 bij minder licht

Aqua Betta

Well-known member
Lid geworden
16 maart 2016
Berichten
620
Locatie
Gelderland
Ik speel met de gedachte om mijn verlichting minder intens te maken, omdat ik last blijf houden van baardalg. Ik kan dit doen middels PVC buisjes om de Juwel led buizen.
Kan ik daarbij de CO2 toevoer ongewijzigd laten? Deze wordt gestuurd door een PH controller en zou ik het liefst zo laten. De DC is mooi lime groen.
Of krijg je dan een onbalans op een bepaalde manier?
 
Ja, dat kan zonder probleem. Een teveel aan koolstof gaat niet voor problemen/ onbalans zorgen met een lime groene DC.

edit: Het is niet zo dat met minder licht je baardalg als sneeuw voor de zon gaat verdwijnen
 
edit: Het is niet zo dat met minder licht je baardalg als sneeuw voor de zon gaat verdwijnen
Nee ik weet het, maar je moet wat proberen. Ben ook wel klaar met het dagelijks wegknippen van aangetaste bladeren en insmeren van hardscape e.d. met carbo.
Het begint het plezier in de hobby flink te verzieken.
 
Ja begrijpelijk, dat kan ook enorm frustrerend zijn.
Maar nogmaals; je kan knippen wat je wilt en liters carbo smeren; als je de oorzaak niet wegneemt blijft het dweilen met de kraan open.

Heb je ergens een topic waarin beschreven is wat je tot nu toe allemaal al hebt gedaan?
 
Ja begrijpelijk, dat kan ook enorm frustrerend zijn.
Maar nogmaals; je kan knippen wat je wilt en liters carbo smeren; als je de oorzaak niet wegneemt blijft het dweilen met de kraan open.

Heb je ergens een topic waarin beschreven is wat je tot nu toe allemaal al hebt gedaan?
Nee, ga ik maar eens doen binnenkort.
 
Zou een topic bij algen aanmaken met de nodige info en wat foto s.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan