Co2 diffuser werkt meer...


Obbezz

Well-known member
Lid geworden
19 augustus 2005
Berichten
401
Locatie
Zevenaar
Hallo allemaal.. Ik heb jullie hulp nodig!! Mijn co2 diffuser werkt niet meer na schoonmaken met bleek.. kan het aan het type bleek liggen?? Hoe krijg ik m weer aan de praat.. een oude sera diffuser werk wel.. maar die functioneerd erg slecht! Dus hellup..
15356471441048719964599368752801.jpg
1535647180200110277044554681741.jpg
 
Dat zou goed moeten zijn. Ikzelf doe altijd 50/5o met dezelfde uitvoering.
Vreemd.
Kun je niet het CO2 ventiel een stuk opendraaien dat ie even 'doorlucht'
 
Nee..staat op max 2 bar.. Ik heb m ca. Een half uur erin gehad..langer proberen??
 
Zou je kunnen proberen natuurlijk. Ik laat die van mijn altijd 24 uur staan, en daarna nog 24 uur in normaal water wat ik regelmatig ververs.
Daarom heb ik er altijd 1 op voorraad liggen.

Maar mijn ideeën zijn op, maar er zal best wel een ander forumlid een goede tip hebben.
Succes:thumbs:
 
Zou je kunnen proberen natuurlijk. Ik laat die van mijn altijd 24 uur staan, en daarna nog 24 uur in normaal water wat ik regelmatig ververs.
Daarom heb ik er altijd 1 op voorraad liggen.

Maar mijn ideeën zijn op, maar er zal best wel een ander forumlid een goede tip hebben.
Succes:thumbs:
Keb m maar in een 50/50 oplossing gedaan..morgen vroeg maar weer proberen en anders een nieuwe halen!
 
Waar heb je die gekocht als ik mag vragen, ik wil eigenlijk eens testen met dat model. Ik hoor goede dingen erover.

Wat ik begrijp is dat hier veel kleinere bellen uit komen dan de witte soorten (steentje)
Dus dat het opstarten lang duurt kan ik wel geloven.
 
Waar heb je die gekocht als ik mag vragen, ik wil eigenlijk eens testen met dat model. Ik hoor goede dingen erover.

Wat ik begrijp is dat hier veel kleinere bellen uit komen dan de witte soorten (steentje)
Dus dat het opstarten lang duurt kan ik wel geloven.
Het is een Aquaria Neo en nog steeds niet in Nederland te verkrijgen,:mad: terwijl het wereldwijd de meest gebruikte diffuser is.(in aquascapen tenminste)
Aquasabi verkoopt ze. Het is de prijs/kwaliteit. Rond de 12 euro en daarbij zijn ze van acryl dus kunnen ze tegen een stootje :thumbs:
 
Het is een Aquaria Neo en nog steeds niet in Nederland te verkrijgen,:mad: terwijl het wereldwijd de meest gebruikte diffuser is.(in aquascapen tenminste)
Aquasabi verkoopt ze. Het is de prijs/kwaliteit. Rond de 12 euro en daarbij zijn ze van acryl dus kunnen ze tegen een stootje :thumbs:

Dat dus.
 
Waarom dikke bleek gebruiken? Het is toch geen toiletpot? Volgens mij moet je die goedkope bleek gebruiken (zonder geurtjes of verdikkingsmiddelen).

Overigens kan het bij lage druk wel "even" duren voordat het water (en zo) weer uit het keramische schijfje geperst is.
 
Waarom dikke bleek gebruiken? Het is toch geen toiletpot? Volgens mij moet je die goedkope bleek gebruiken (zonder geurtjes of verdikkingsmiddelen).

Overigens kan het bij lage druk wel "even" duren voordat het water (en zo) weer uit het keramische schijfje geperst is.
Dat was het enige wat ik voor handen had.. nu een manier vinden om het weer io te krijgen!!
 

Terug
Bovenaan