Wat is er nieuw

Co2 distributie

• Onderwerp starter Onderwerp starter Luis marques
  • Startdatum Startdatum
L

Luis marques

Guest
ik heb een rio 180 en ik vraag me af hoe kan ik het best mijn co2 over de hele bak krijgen.
Ik heb de Juwel bioflow 3.0 met een 1000l/h pomp, maar weet niet hoe ik het best de filter uitlaat moet plaatsen. Hij staat nu zo:

IMG_1480.JPG
IMG_1479.JPG

Zou ik hem eruithalen en gewoon rechtdoor laten blazen, of hem recht naar boven, beneden, rechts, links, schuin.. kunnen Julie min helped aub, alvast Bedankt 😀

Over wat voor Co2 systeem beschik je, en waarmee voeg je dit in de bak toe?

De stroming moet in heel de bak komen. Zelf zou ik hem gewoon recht vooruit laten stromen.

Ik denk dat het tuitje net te haaks is, om echt aan de andere kant van de bak te

De stroming moet in heel de bak komen. Zelf zou ik hem gewoon recht vooruit laten stromen.

Ik denk dat het tuitje net te haaks is, om echt aan de andere kant van de bak te

Die idee had ik ook daarom heb ik jullie gevraagd. Mijn oude bak had ook een in filter en die blaste recht vooruit.

Mogelijk eerst eens de optie van Marcel proberen.
Heb je een permanent tester om de Co2 toevoer te monitoren?

Mogelijk eerst eens de optie van Marcel proberen.
Heb je een permanent tester om de Co2 toevoer te monitoren?

Heb ik wel iderdaad, hij was gisteren op groen maar vandaag naar licht blauw gegaan

Ik heb een Lido gehad met dezelfde constructie filterbehuizing.
Mijn ervaring met CO2 verdeling icm met dit filter/uitlaat zijn uitgesproken negatief. Heb toen geprobeerd dit op te lossen met een kunststof Eheim uitstromingsset, maar zonder goede resultaten.
Ik heb het uiteindelijk opgelost met een klein stromingspompje. (uiteindelijk 2 stuks omdat mijn plantmassa meer werd en ik ook meer CO2 moest toevoegen)
Het heeft verder redelijk goed uitgepakt. Foto's van mijn lido kun je eventueel zien in mijn fotoalbum, op de 1e pagina.

Ik heb een Lido gehad met dezelfde constructie filterbehuizing.
Mijn ervaring met CO2 verdeling icm met dit filter/uitlaat zijn uitgesproken negatief. Heb toen geprobeerd dit op te lossen met een kunststof Eheim uitstromingsset, maar zonder goede resultaten.
Ik heb het uiteindelijk opgelost met een klein stromingspompje. (uiteindelijk 2 stuks omdat mijn plantmassa meer werd en ik ook meer CO2 moest toevoegen)
Het heeft verder redelijk goed uitgepakt. Foto's van mijn lido kun je eventueel zien in mijn fotoalbum, op de 1e pagina.

Ik heb nu gewoon de filter uitlaat stuk weggehaald en zie veel meer co2 in aquarium.

Ik heb ook trouwens mijn diffuser geruild met een interne atomizer:

IMG_1509.JPG
IMG_1510.JPG

Hoewel ik nu een externe filter gebruik heb ook ik aanvankelijk gewerkt met het filter wat jij ook gebruikt. Mijn probleem was gelijk aan het jouwe daarom heb ik er al vroeg een spray buis (pvc buis met 2.5 mm. gaatjes) over de gehele achter laten lopen gekoppeld aan het filter net een stukje flexibel slang. Deze spraybar zette ik net onder water met de gaatjes licht naar onder gericht. Zo weerkaatste het via de voorkant en kwam over de bodem terug. Dit werkte uitstekend, zelfs zo goed dat ik het nu nog gebruik, uiteraard nu gekoppeld aan mijn buitenfilter. Mijn CO2 komt overal in mijn plantenbak. Misschien iets ook voor jou? Heel grappig; ik gebruik ook dezelfde Intense Bazooka diffusor die jij nu ook hebt.

Hoewel ik nu een externe filter gebruik heb ook ik aanvankelijk gewerkt met het filter wat jij ook gebruikt. Mijn probleem was gelijk aan het jouwe daarom heb ik er al vroeg een spray buis (pvc buis met 2.5 mm. gaatjes) over de gehele achter laten lopen gekoppeld aan het filter net een stukje flexibel slang. Deze spraybar zette ik net onder water met de gaatjes licht naar onder gericht. Zo weerkaatste het via de voorkant en kwam over de bodem terug. Dit werkte uitstekend, zelfs zo goed dat ik het nu nog gebruik, uiteraard nu gekoppeld aan mijn buitenfilter. Mijn CO2 komt overal in mijn plantenbak. Misschien iets ook voor jou? Heel grappig; ik gebruik ook dezelfde Intense Bazooka diffusor die jij nu ook hebt.
Zelfde problemen, zelfde oplossingen? Haha
Ga wel proberen denk ik die idee van jou

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan