co2 drukmeters


J

johanbrigitte

Guest
hallo,

ik heb 2 drukmeters op fles zitten.
nu weet ik dat 1 meter is voor de druk van de fles.
de andere voor de druk van de uit gang zeg maar.

nu veranderd de druk wat er uit gaat.
is dat normaal.na een tijdje wordt de druk steeds hoger.

wat is hier aan te doen, of het moet normaal zijn.

gr johan
 
Hoeveel verandering in bar? Kleine veranderingen kun je altijd handmatig corrigeren natuurlijk door meer of minder ver open te draaien.

Ik heb overigens de ervaring dat niet alle drukregelaars even "zuiver" zijn: de druk kan hoger of lager worden naar mate er meer tijd verstrijkt sinds het instellen. Het hangt ook vaak samen met bijv. de temperatuur (uitzetten van de CO2, maar ook van de drukregelaar zelf!).
 
ik zal thuis even kijken wat veel is.

het is wel zo dat de druk hoger wordt als er geen co2 gegeven wordt.
als de nachtschakelaar open gaat hoor je een harde bulb, van veel co2 dat in de bak komt.
daarna lijkt de druk op de meter weer goed. als de schakelaar weer dicht gaat wordt de druk weer te hoog.

hoop dat je mijn verhaal begrijpt

gr johan
 
CO2 zit in een vloeibare vorm in de fles, bij kamertemperatuur zal dit zo'n 58 bar zijn uit mijn hoofd. Dit zal constant blijven tot dat de fles leeg raakt, dan wordt het in de fles ook gasvormig. Maar dan is de fles ook echt zo goed als leeg.

Welke druk geeft je meter aan op dit moment ?

Het reduceerventiel zal de uitgaande druk voor je regelen, dit zou ook constant moeten zijn en blijven, de enige schommeling die je zou kunnen krijgen kunnen door de temperatuur komen. Google maar eens op dampspanning een CO2.
 
Ik heb een dennerle systeem zodra de fles zonder vloeibaar gas komt te zitten loopt de flesdruk langzaam terug,maar de werkdruk loopt vanaf dat moment zeker een halve bar op geen idee hoe dat komt. Dus verandering in werkdruk komt bij mij doordat de fles leegraakt, zodra ik een nieuwe fles aankoppel normaliseerd alles weer.
 
@ karper

mijn fles was dus ook bijna leeg.
en jouw verhaal klopt ook met wat hier gebeurt.

zou het dan liggen aan de lege fles.

gr. johan
 

Terug
Bovenaan