Co2 drukregelaar


W

WimKl

Guest
Wie heeft met welk Co2 drukregelaars merk goede ervaringen.
Hoor het graag even.
Ben zelf nl. niet erg tevreden over de Dennerle Quantum drukmeter.
 
Ja dat is een buitenlandse site maar wel een goede van wat ik hoor. De dual stage is het beste maar wel wat duurder weer natuurlijk.
 
Bedankt John :thumbs:
(ik vind je trouwens een goed 'beheerder; je zit overal bovenop en geeft altijd en aan iedereen goed en goedbedoeld advies. Mag ook wel eens gezegd worden, vind ik) :petjeaf:
 
Dat heeft vooral te maken met het feit dat deze drukregelaar een meter heeft voor het aantal bellen ipv werkdruk.
Tevens schommelt de naald nogal eens heen en weer.
Heb er niet echt een goed gevoel bij.
 
CO2 art dual stage regulator met dubbel naald ventiel op me grote bak.
"Standaard" JBL regulator op me kleine bakje.

Nadeel aan JBL is het gebrek aan een 6kant moer waarmee je hem vast draait op de fles.
Resultaat na 4 jaar waterpomptang is een versleten moer die amper nog vast gaat..
CO2 art kan op aanvraag een "custom fit/special product" voor je bouwen geheel naar jouw wens.
 
Ja die ronde moer heb ik ook en meer dan goed aandraaien doe ik dan ook niet om deze slijtage te beperken.
 
Ik heb de co2-art single stage regulator met splitter, zodat ik twee bakjes op een systeem heb. Bevalt me prima!
 
Ik gebruik ook geen dual stage maar het moet wel voordelen hebben.

Grote voordeel van dualstage:

Naarmate de fles leegraakt, zal dit geen invloed hebben op de werkdruk. Dus indirect ook het aantal bpm gelijk blijft.

Met mijn singlestage merk ik, dat als de fles onder de 45 bar zakt. Ik wekelijks de werkdruk wat bij moet stellen.
Dit heeft met het ontwerp te maken.

Heb je er veel last van? Nee. Hooguit drie weken op de 6 maanden dat de fles meegaat.

Als ik een nieuwe moet kopen, dan zou ik toch voor dualstage gaan.
Prijsverschil op de aanschaf is niet zo heel groot.
 
Het zal wel aan mij liggen maar ik stel nooit wat bij en het aantal bellen zal ook niet erg afwijken. Althans niet dat het me opvalt als ik naar de flipper kijk (met leesbril Marcel:D:D)
 
Het zal wel aan mij liggen maar ik stel nooit wat bij en het aantal bellen zal ook niet erg afwijken. Althans niet dat het me opvalt als ik naar de flipper kijk (met leesbril Marcel:D:D)

Op die 120 bpm van jou vallen plus of min 10 ook niet echt op he?

Maar de werkdruk staat hier op 2,5. En als de fles leeg raakt, gaat deze naar 3 bar. Dus moet een beetje bijstellen.
 
Klopt helemaal Marcel. Werkdruk heb ik op bijna 1 staan met de flipper.

Hoeveel bellen scheelt die 0,5bar eigenlijk?
 
Ok, dat valt mee dus en ja wellicht zit die afwijking hier ook wel hoor. Ik merk het niet echt want toevallig was de co2 fles gister leeg en ik zag niet echt een andere kleur in de continutest maar alleen maar dart er geen/amper nog bellen kwamen. Dat was in de 80cm waar ik rond de 75 bellen toevoeg.
 
Is er in Nederland ook een betrouwbare co2 drukregelaar. Ben wel benieuwd naar de reacties
 
als je een co2 art besteld en deze naar Nederland laat versturen heb je een goede en betrouwbare regulator in Nederland:D:D

denk niet dat je een merk zal vinden dat regulators produceert in nederland, en zich kan meten aan de bekendheid en verworven "status" als JBL, dennerle en co2 art.
 
Ik heb even een vraag over hoe lang men ongeveer met een Co2 fles doet van of 500gr of die van 2kg.
Stel je verbruikt ca. 160 bpm
Hoor het graag even.
 
dat hangt helemaal af van je water kwaliteit en de hoeveelheid planten grote bak en filtersysteem en wat je gaat doen met de co2
ga je puur voor de co2 om de ph te regelen of als bijvoeging planten groei
zelf op de 250 2kg staan gaat zon 3 maanden mee maar regel de toevoeging van de co2 via een ph controller
 
Laatst bewerkt:
Ik heb hem puurond ter ondersteuning van de planten.
Vind dat een 500gr fles snel leeg is.
Na ongeveer 4 weken.
 
Ik heb even een vraag over hoe lang men ongeveer met een Co2 fles doet van of 500gr of die van 2kg.
Stel je verbruikt ca. 160 bpm
Hoor het graag even.

Er heeft hier ooit iemand een berekening laten zien hoeveel bellen er in een kilo gaan maar waar dat staat blijf ik je schuldig.
 
Ik doe 2-3 maanden met 10kg op mijn grote bak.
Bijna 1000 liter water met een bioloog als filter
zou daar je bioloog ook niet een beetje debet aan zijn
heb er geen ervaring mee maar kom dit regelmatig tegen met combi bioloog/co2
als klacht dat het met de co2 wel heel hard gaat
 
Je zou ook eens naar de Android APP Aquarium calculator kunnen kijken. Dit is ook bij benadering, maar het geeft je een indicatie.
 
Ik weet dat paden alweer achter ons ligt, toch kom ik geregeld het woordje EI tegen.
Wat wordt hiermee bedoeld.
Is dat het EI van de co2 duurtest.
 
Dat kan en anders bedoeld met de Estimative Index. Zie mijn onderschrift voor een uitleg;)
 
Nou lees ik dat het goed is om naast de Co2 voor de planten ook nog een andere plantenvoeding wekelijks toevoegen.
Ben benieuwd of er mensen zijn die dit doen en wat ze daarvoor gebruiken.
 
Absoluut, het zijn er denk ik zelfs behoorlijk wat. Ik gebruik nu nog AIO van plantedbox, maar stap over op de voeding van lid Backplay als dit op is.
 
Waar kun je die voeding kopen.
 
je kan een PB naar lid backplay sturen
je kan eens kijken op https://planted-box.com
je kan producten van andere merken vinden bij je LFS
je kan kijken naar de EI methode zoals John reeds eerder gemeld, waarbij dit via div. verkopers en in div. vormen te krijgen is
 

Terug
Bovenaan