Co2 en turf


Swengoza

Well-known member
Lid geworden
25 september 2020
Berichten
185
Leeftijd
27
Ik filter nu een tijdje over turf en dat bevalt me eigenlijk best wel . Ik heb dit ook gedaan omdat ik 2 ramirezi visjes heb . Nu wil ik eigenlijk ook weer gaan beginnen met co2 toevoegen . Voor de planten uiteraard . Hoe kan ik dit het beste gaan aanpakken ? Ik heb een co2 set met PH controller. Kunnen turf en co2 goed samen of is dit tegenstrijdig?
 
Door de turf wordt de Ph lager, door Co2 ook. De vraag is dus of je voldoende Co2 kunt toevoegen zonder dat het water te zuur wordt voor de dieren die erin leven. Je kunt daarnaast de Co2 niet berekenen volgens het Ph/KH schema dus je zal dan met een dropchecker moeten werken.
 
Zoals Rens al zegt werkt alleen de dropchecker.
 
Oké dus ik moet eigenlijk gaan zorgen dat de dropchecker mooi licht groen word ?
 
Dus eigenlijk in het ergste geval kan ik beter stoppen met turf toevoegen? Wil mijn vissen ook niet vergassen namelijk .
 
Ik feite kun je ook de ph verlagen met co2 maar het hangt ook af van welke ph je wil bereiken en hoeveel co2 je dan in de bak hebt.
 
En weet iemand of ik gewoon osmose kan kopen bij een tappunt ? Of moet ik hier een apart topic over openen? Ik woon in omgeving Rotterdam
 
Osmose is osmose dus dat kun je op sommige plekken gewoon kopen en ook verkoopt de lfs het soms maar ja als je veel moet gebruiken dan zou ik zelf gaan maken want zo n apparaat heb je al voor 4 tientjes.
 
Oké dus stel ik stop met turf en ga beginnen met osmose , hoeveel liter osmose heb ik dan nodig bij het verversen wekelijks ?
 
Oké dus stel ik stop met turf en ga beginnen met osmose , hoeveel liter osmose heb ik dan nodig bij het verversen wekelijks ?
Dat is afhankelijk van de kh en gh uit je kraanwater en welke kh en gh je graag zou willen bereiken.
 
Misschein kun je vertellen welke waarden er uit de kraan komen en welke je wil bereiken.
 

Terug
Bovenaan