Co2 fles aansluiting.


Hans Maks

Well-known member
Lid geworden
13 december 2018
Berichten
230
Leeftijd
71
Locatie
Westerbork
Ik heb een nieuwe 2 kg co2 fles. Naar 10 weken was de fles leeg. Is dat normaal of kan de aansluiting lek zijn? Ik heb de aansluiting los gemaakt. Zie de foto's. Is dat een normale aansluiting? de fles is konisch en de aansluiting op klok leek mij plat.
IMG_0666.jpeg
IMG_0665.jpeg
 
Volgens mij ziet het er hier net zo uit maar goed alles draait dus de experts kunnen dat vast wel zeggen. Hoeveel bellen heb je in die 2 maanden gedoseerd? Ik doe met 150 bellen zo n 4 maanden met een 2 kilo fles.
 
Ik had eerst 240. maar toen had ik een 1 week ook nog een lekkende inline een diffuser. daarna had ik 198 met min.
.
 
Aansluiting is standaard dus in orde
Wat ik wel zie is vervuiling van de teflon ring zwarte korrels
Ter controle van lekken het volgende doen boel monteren na de ring schoongemaakt te hebben naald ventiel dicht draaien en fles open werkdruk via drukventiel op gewenste waarde brengen fles dicht draaien en een paar uur laten staan
druk nog steeds het zelfde :thumbs: zo niet :'(dan heb je een probleem kan zijn dat de teflon ring dan niet goed meer is
Let wel dat ook de co2 slangen goed gemonteerd zitten wil ook wel een gebeuren dat daar het lek zit
 
Mijn fles aansluiting is hetzelfde.
Dat je fles na 10 weken leeg is, lijkt me niet gek gezien je hoeveelheid bellen in relatie tot die van John.
 
Met 200 bellen of meer kan het best weleens kloppen hoor want 10 weken is zo n 2,5 maand.
 
Waarom neem je geen 10kg cilinder als je zoveel verbruikt?

Btw is het Sws raadzaam periodiek te checken op lekken
 
Ik snap dat het met 200 b. per min. Dus dat het wel kan in 2 maanden. Ik heb de aansluitingen nagelopen. Ik heb de fles laten vullen. De tips van de antwoorden gevolgd. Geen lekkage gevonden. Kijken wat de gebeurd. De fles gewogen, nu 6.6 kg. Ik vrees dat ik zeker een maand met de lekke inline diffuser zag. Nieuwe gekocht. Als het ding werkt zag ik het niet. Alleen als het stilstaat. Haha. Morgen dus kijken wat er gebeurd. Weer bellen tellen dus.
 
Ik had eerst 240. maar toen had ik een 1 week ook nog een lekkende inline een diffuser. daarna had ik 198 met min.
.

Gelet op de hoeveelheid in de eerste week en een lekkage die je noemt zou dat best kunnen lijkt me ja. Nu even afwachten hoelang je er mee gaat doen.
 
Afwachten dus. Ik weet nu wel dat met een nieuwe diffuser het aantal de bellen omgaan kan.
 

Terug
Bovenaan