Wat is er nieuw

Co2 fles vult niet

Swengoza

Well-known member
Lid geworden
25 september 2020
Berichten
185
Leeftijd
27
Goedemiddag,

even een vraagje
Net mijn co2 fles laten vullen , 500 gram fles heb ik . Heeft de hele nacht in de vriezer gelegen .
Kreeg na t vullen net te horen dat er maar 150 gram in ging . Snap er niks van . Vorige week andere fles laten vullen en ging ook maar weinig in . Hoe kan dit ? Kan het aan de flessen liggen ? Anders stap ik gewoon over op de wegwerp versie flessen van dennerle
 
Zit standaard gasdraad op de aansluiting?
Anders gewoon naar de lokale gasboer gaan en daar een co2 flesje halen
 
Twee flessen is wel erg toevallig en is dat bij dezelfde zaak gebeurt dat vullen?
 
zelfde vulstation mogelijk is hun moederfles dan aan zijn end.
zoek er 1 met een vulcompressor dan hoeft jouw fles ook niet in de koeling.

kan ook zijn dat het ventiel op jouw fles stuk is maar twee is wel erg toeval
 
@tuinkabouter @bart125 @jessicapilon , heb de flessen laten vullen bij dezelfde lfs.
Meneer daar vond t raar dat startgewicht van de fles al 3 kilo was en na het vullen was er maar 150 gram bijgekomen . Hij zelf wist ook niet waarom . Fles heeft hele nacht in de vriezer gelegen . Snap er niks van , ik kan volgende week weer een fles laten vullen . Pfff
 
@tuinkabouter @bart125 @jessicapilon , heb de flessen laten vullen bij dezelfde lfs.
Meneer daar vond t raar dat startgewicht van de fles al 3 kilo was en na het vullen was er maar 150 gram bijgekomen . Hij zelf wist ook niet waarom . Fles heeft hele nacht in de vriezer gelegen . Snap er niks van , ik kan volgende week weer een fles laten vullen . Pfff
Met een dergelijk startgewicht was deze en misschien ook de andere fles niet leeg. Hoe constateer je of je fles leeg is? Zijn je drukmeters en magneetventiel in orde?
 
@tuinkabouter @bart125 @jessicapilon , heb de flessen laten vullen bij dezelfde lfs.
Meneer daar vond t raar dat startgewicht van de fles al 3 kilo was en na het vullen was er maar 150 gram bijgekomen . Hij zelf wist ook niet waarom . Fles heeft hele nacht in de vriezer gelegen . Snap er niks van , ik kan volgende week weer een fles laten vullen . Pfff
Als jouw 500gr fles al 3 kg weegt is ie gewoon vol.

Zie deze bijvoorbeeld:
Denk het wel!

Mijn "bommetje"van 500 gram weegt leeg 1840 gram en gevuld dus 2340 gram. dan komt er nog een koperen schroefdop op, die weegt 80 gram zodat het geheel 2420 gram weegt.

een 2 kg fles is zowiezo leeg zwaarder (iets dikkere wand) en met 2kg co2 erin en de sluitdop ga je beslist over de 10 kg heen!
 
AquaCafe
Help Users
  • No one is chatting at the moment.
      Ed Tensen: 8 Acro's rijker
      Terug
      Bovenaan