CO2 geen bubbels of teveel


Zeo Smeijsters

Well-known member
Lid geworden
6 november 2012
Berichten
58
Locatie
Geleen
Beste experts,

Ik heb een probleem, mijn co2 installatie (jbl computer en in line diffuser met Colombo reactor) geeft geen bubbels meer. Heb de fles al opnieuw gevuld.

Als ik aan de afstelling draai dan lijkt het wel alsof hij ineens door schiet wanneer ik deze veel te hard zet. Draai deze daarna terug, doet het dan een tijdje maar op een gegeven moment 'verstopt' hij weer.

Alsof de druk niet hoog genoeg is voor het terugslag ventiel in de reactor open te zetten of zo.

Heb daarom alles goed schoon gemaakt, de vaste bubbel teller met ventiel er tussen uit gehaald (in de diffuser zit er ook een) en de werkdruk al omhoog gezet naar 8 kg/cm2 ipv 5, maar dit helpt allemaal niet echt.

Iemand advies hoe ik dit kan oplossen?
Alvast bedankt.
 

Bijlagen

  • 16861208359843875512565652367044.jpg
    16861208359843875512565652367044.jpg
    24.9 KB · Weergaven: 62
Ik kan het op de foto niet goed zien, maar het lijkt dat er naast de grote knop er rechts nog een kleine knop zit klopt dat?
met de grote knop stel je dan de druk in en die kleine knop is dan voor de fijn afstelling waar je de bellen mee regelt, dat luister soms heel nauw met draaien, maar als je de bellenteller er weer op zet kan je dit goed zien. En bij afstellen kan het even duren voordat je het effect ziet in je bellenteller. heel voorzichtig draaien dus aan de kleine knop en geduld.
 
Normaliter is voor deze diffuser een werkdruk van 2 Bar meer dan genoeg en ik gebruikte bij deze vaak een werkdruk van rond de 1.8.
 
Ik kan het op de foto niet goed zien, maar het lijkt dat er naast de grote knop er rechts nog een kleine knop zit klopt dat?
met de grote knop stel je dan de druk in en die kleine knop is dan voor de fijn afstelling waar je de bellen mee regelt, dat luister soms heel nauw met draaien, maar als je de bellenteller er weer op zet kan je dit goed zien. En bij afstellen kan het even duren voordat je het effect ziet in je bellenteller. heel voorzichtig draaien dus aan de kleine knop en geduld.
Klopt, de grote is voor de werkdruk en de kleine voor het fijn afstellen van het aantal bubbels.
Blijft niet echt werken, heel raar.
 
Ik zou in iedergeval niet de werkdruk verhogen dat kan nooit de bedoeling moeten zijn. Ik zou de oplossing ergens anders zoeken. Ik weet niet of de verhoogde werkdruk consequenties kan hebben maar het klinkt niet echt veilig en erg ongereguleerd
 

Terug
Bovenaan