Wat is er nieuw

Co2 grensgeval.

• Onderwerp starter Onderwerp starter aquaridiot
  • Startdatum Startdatum
A

aquaridiot

Guest
Vanmorgen wat waarden gemeten.

PH 7, KH 5, GH 8, No2 <0,3 mg/l.

Netjes genoeg zou je zeggen. Mjaa Co2 tabel zegt dat je eeigenlijk zo een beetje op de grens zit dan tussen groen en geel. (14,8 mg/l).

Druppels zijn natuurlijk ook niet vreselijk accuraat.

eerste voorzichtige draadalgdraadjes (scrabble ?) heb ik wel gespot vanmorgen.

Zover mijn kennis reikt duit dat indd op Co2 wat aan de lage kant.

Mijn wateroppervlak is zo goed al sstil daar zo ik het niet zoeken.

Vergroten van het bakje (bio Co2) lijkt de aangewezen weg.

In deze mouw zit alleen nog een aapje.Ik ben deze bak juist aan het indraaien.

Wat zouden jullie doen ? Ik hink een beetje op 2 gedachten aan de ene kant moet het systeem nog een heelstuk rijpen en zitten er nog geen dieren in. Aan de andere kant heb ik traumatische ervaringen met di evermadelijde draadalgen dat ik denk smoren in d ekiem die flauwekul.

Ik heb altijd vanaf de opstart alles toegevoegd. ook met en bij de EI.
Ik denk dat je veel licht hebt boven de bak en in verhouding niet genoeg co2. Of het licht te lang aan misschien??
Groter bakje zou dan een optie zijn.

Heb ik indd op de knutselbank gehad. Nog even drogen plaatsen en morgen nog es meten.

Ik zat aan 1 % plus een fractie ik kom nu uit op 1,3. Das dan wel weer het voordeel van zelf meten je kunt nog es precies doen.

Zoals je zelf al aangeeft, moet alles nog een heel stuk rijpen en dat geld met name ook voor je planten. Zodra deze gaan groeien, wortels hebben (moerasplanten) dan pas zou ik gaan stoeien met meer of minder CO2. Elke verandering die je nu doet, betekent een schommeling van waarden in je bak en dat kun je zien als een kettingreactie.
Laat het eerst lekker rijpen.

De groei zit er al aardig in Ronald stekjes Hygro zijn in een week al

2-2,5 keer. de hoogte ingegaan.

Any hoe zat net keurig aan de 6,5-7 zo maar eens een weekje laten lopen weer.

Ronald V zei:
Zoals je zelf al aangeeft, moet alles nog een heel stuk rijpen en dat geld met name ook voor je planten. Zodra deze gaan groeien, wortels hebben (moerasplanten) dan pas zou ik gaan stoeien met meer of minder CO2. Elke verandering die je nu doet, betekent een schommeling van waarden in je bak en dat kun je zien als een kettingreactie.
Laat het eerst lekker rijpen.

Aangezien er al draadalg is geconstateerd zou ik niet gaan niks doen en wachten totdat dit toeneemt.
Algen kun je beter zo snel mogelijk bestrijden of beter gezegd de oorzaak wegnemen.
Maar ja dat is mijn mening.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan