Co2 in juwel 450 met internfilter


Ronaldp

Well-known member
Lid geworden
6 december 2019
Berichten
510
Leeftijd
57
Hoe kan je het best co2 toevoegen in een juwel 450 met internfilter?
Wil co2 toevoegen met een ph controler.

Wil eerst beginnen met alleen het interne filter.
Ivm slechte ervaringen in het verleden met water over de vloer.

Mvg ronald
 
Een goede diffusor en dan met een stromingspompje de belletjes door je bak blazen.
 
Misschien een raar idee?
Als ik gelijk op de pijp van de filterpomp die het water uit het filter het aquarium in pompt.
Een jbl inline diffusor plaatst.En daar gelijk weer aan een spraybar installeer.
Zou dat werken?
Standaard zit er een ecoflow 1000 liter pompje in.
Deze wil ik dan veranderen voor een ecoflow1500 liter pompje

Mvg ronald
 
idee is wel goed denk ik maar ik weet niet of dat de belletjes dan voldoende oplossen. Normaal gaat het nog door een lange slang. Een spraybar op een juwel filter kan prima werken. Ik heb dat op een rio180 gehad. Een spraybar met een slang paste in het zwarte buisje van juwel. Wel zo’n uitstroom setje bestellen van juwel, daar zitten twee bochten in en zo kom je precies onder de waterspiegel uit. Ik dacht dat het een sraybar was voor een maat 16/22 slang.
 

Bijlagen

  • 0BA31D6A-3D65-4809-B0BA-0801DD314FCE.jpeg
    0BA31D6A-3D65-4809-B0BA-0801DD314FCE.jpeg
    168.1 KB · Weergaven: 121
Ja ..zo iets had ik ook in gedachte.
Nu nog uit vinden om op de beste manier co2 toe te voegen.

Mvg ronald
 
Ik zie op YouTube mooie show bakken van Aquaaddicted . daar ook grote bakken met een ada diffusor of een aquario met een stromingspompje erboven. Zo blaas je de micro belletjes door je hele aquarium.
 
Misschien een raar idee?
Als ik gelijk op de pijp van de filterpomp die het water uit het filter het aquarium in pompt.
Een jbl inline diffusor plaatst.En daar gelijk weer aan een spraybar installeer.
Zou dat werken?
Standaard zit er een ecoflow 1000 liter pompje in.
Deze wil ik dan veranderen voor een ecoflow1500 liter pompje

Mvg ronald
Dit is helemaal niet zo'n raar idee, hoor! Met de mogelijkheden die je hebt verzorgt je dan in elk geval een langere oplostijd dan met een invoer in je bak én daarnaast creëer je een goede verdeling van water en CO2 middels de spraybar. Wanneer je de spraybar, die vlak onder het wateroppervlak zou mogen zitten, ietwat naar onder richt kan dit goed werken lijkt me. Het proberen waard!
 

Terug
Bovenaan