CO2 indicator aquamedic


WDEN

Active member
Lid geworden
30 juli 2019
Berichten
25
Leeftijd
50
Heeft easycarbo van easylife een zichtbare verandering op de CO2 indicator van aquamedic? Ik hou me aan de voorziene hoeveelheid maar de indicator blijft nu reeds een week aangeven dat er niet genoeg CO2 in het water zit. Heeft de indicator enkel CO2 aan dat je als gas toevoegt?
 
Carbo is geen CO2 en dus niet meetbaar voor de indicator, het is wel een koolstof en een middel welke tegen algen wordt ingezet,
 
Op carbo reageert die inderdaad niet want die vloeistof werkt op koolzuurgas en carbo is een chemisch middel waaruit de planten koolstof kunnen halen.
Zo n indicator zal dus zonder rekening te houden met eventuele andere zuren de co2 weergeven.
 
Mijn twee voorgangers hebben beide de juiste verklaringen afgegeven....
2 duim op emoticon.jpg
 
Hmmmm, wil dat zeggen dat ondanks ik easycarbo gebruik ik toch nog CO2 moet toevoegen? Of is het gebruik van easycarbo voldoende?
 
Je kunt je sterk afvragen of je überhaupt CO2 wil en moet gaan toevoegen aan je aquarium. Er zijn talloze voorbeelden van geweldige bakjes zonder CO2 toevoeging.
Op de vraag of Easycarbo een vervanging is van CO2 durf ik je niet met zekerheid antwoord te geven maar het zijn in de basis twee verschillende dingen. Dus ik neig ernaar om te zeggen dat Easycarbo geen volwaardige vervanger is van CO2.
 
Soms is carbo afdoende maar dat hangt af van meer factoren zoals welke planten je hebt en hoeveel licht. Zover ik weer kunnen niet alle planten even makkelijk de koolstof uit de carbo gebruiken.
 
Hmmmm, wil dat zeggen dat ondanks ik easycarbo gebruik ik toch nog CO2 moet toevoegen? Of is het gebruik van easycarbo voldoende?

Easycarbo is geen echte vervanger voor CO2. Of je CO2 nodig bent bepalen je planten! Zij vertellen je namelijk of er een CO2 tekort is door een minder goede groei. De aanwezigheid van Baardalg kan ook een indicatie voor een CO2 tekort zijn. Moet je CO2 gaan toevoegen? Om hier dus iets zinnigs over te kunnen zeggen zouden we moeten weten elke bak je precies hebt, welke verlichting er boven hangt. Verder zou je ons iets moeten vertellen over je plantenbestand. Waterwaarden zijn ook nuttig; gemeten met een druppeltest.
 

Terug
Bovenaan