CO2 indicator vloeistof


Marc1969

Well-known member
Lid geworden
16 juli 2018
Berichten
224
Leeftijd
54
Locatie
Oosterhout (NB)
Tijdens mijn Marktplaats avonturen van de afgelopen weken (en dat waren er nogal wat) heb ik ook een CO2 drop checker in mijn bezit gekregen. Had 'm in een doos gegooid als 'collateral aanschaf', maar bedacht me later dat ik met mijn bio CO2 toch ook moet weten of ik voldoende CO2 heb. Dus bedacht ik me dat ik deze drop checker wel kon gaan gebruiken. Maar dan moet je er wel iets van een vloeistof in stoppen, anders weet je nog niks...

Welke vloeistof moet hierin, en waar haal ik dat? Kan ik wel bij mijn grote vrienden van Google vinden, maar er zijn hier vast wel mensen die een mannetje kennen die dat achter het station voor weinig geld en van hele goede kwaliteit voor mij kan regelen. Of haal ik nu dingen door elkaar?
 
Maak je ook gebruik van Co2 in gasvorm?, anders zal de checker geen zin hebben.
 
Jazeker! Sinds gisteren bubbelt de bio CO2 er lekker op los. 10 belletjes per minuut :)
 
jij ging toch een reactor en bellenteller bestellen?
ga je dan met flessen co2 werken of blijf je bij bio co2?
 
De drukregelaar is al binnen, dus ik zal op termijn zeker overstappen op flessen, maar voorlopig nog even met bio CO2. Is ook leuk om te doen, beetje scheikunde proefjes in de huiskamer ;)
 
We moeten allemaal iets hebben om over te blijven dromen toch? Maar om nou elke nacht over Gaston te dromen gaat me wel iets te ver ;)
 

Terug
Bovenaan