CO2 loopt niet goed door

K

kraikkonen

Guest
Hallo allemaal

Ik heb een probleempje met mijn co2. Er zit nog 45 bar druk in de fles, de druk regelaar staat bijna tegen de 2 bar aan, en de fijnnafstelling zet ik helemaal open. Toch krijg ik dan niet meer dan 1 bel per 2,5 seconden. Wat is hier aan de hand? Hebben jullie enig idee wat ik hier aan kan doen?

Ik laat altijd 2 flessen per keer vullen, dit probleem doet zich voor met de fles die als 2de gebruikt is, en er dus al een tijdje lag. Kan dat het zijn?
 
allereerst is het zo dat je de druk beter NOOIT boven de 0,9 bar laat komen. Teveel druk kan je naaldventiel beschadigen.

Als je dat hebt gedaan, dan haal je de uitgaande CO2 slang los van de fles, ze ter een andere aan, desnoods een luchtslang. leg deze luchtslang in een emmer water en kijk hoeveel bellen per minuut er komen. Stel deze zorgvuldig af met de fijnregelaar op 60 bellen per minuut.

Sluit nu weer de echte CO2 slang aan, dan moet het goed zijn. zo niet dan is ofwel de co2 slang ergens geknikt of er zit een fout in je regelaar.

Greetzz BigSmoke
 
Hoe doe je dat dan als je een diffuser hebt? Die vragen meestal een minimale druk van 2bar?
 
Dat is per se niet waar! Ik gebruik (uiteraard) ook een diffusor en wel een met een T-aansluiting, door 1 slang komt het gas en door de andere komt (een deel van) de uitstroom van een externe (eheim) filter.

Zo doe ik dat al JAREN!! Je hebt alleen een overdruk nodig om de waterdruk te overwinnen. daarom is 0,9 BAR ( dus 0.9 atmosfeer overdruk!)ruim voldoende!

Greetzz Bigsmoke
 
Er lijkt nergens een knik in de kabel te zitten. Het magneetventiel doet het al een hele poos niet meer maar zit er nog wel tussen. Is dat het misschien? (hoewel de co2 eerst wel goed door liep terwijl het ventiel er toen ook tussen zat).

Is het wijs om deze er tussen uit te halen? Voor mijn 54 liter bak zit ik nu op 1 bel per 3 seconden, en dat is te weinig om het stabiel te houden.
 
en wat scheelt er aan het ventiel

zou goed kunnen dat dat het probleem is

haal m er even tussenuit en je weet het direct
 
Wat precies weet ik niet. Hij werkt gewoon niet meer. Heb dit setje via marktplaats gekocht. Hij heeft het wel gedaan, maar na een maand ging het ventiel kapot. Kan het zijn dat ondanks dat het ventiel niet werkt, deze langzaam dicht gaat of zo?
 
K*lere! Gister heb ik het magneetventiel er tussenuit gehaald. Dit was voor mij een heel gepruts. Toen ik de boel weer aansloot, hoorde ik ergens een lekje. Dit ging weg naarmate de co2 begon door te lopen en dacht dus dat het was opgelost.

Nu is vanochtend in 1 keer mijn hele fles waar nog 40 bar in zat leeg! Waar heb ik het fout gedaan, wat moet ik doen?
 
Je visjes zijn nog okee?
Je zegt dat er nog 40 bar in je fles zat, maar dat is de druk en dus niet de inhoud! De inhoud wordt uitgedrukt in grammen of kilo's.
Zal toch ergens een lek hebben gezeten. Alles loskoppelen en stuk voor stuk weer aansluiten met een gevulde fles en daarna met zeepsopje controleren op lekken.
 
De inhoud van de fles is 0,5 kilo. De visjes zijn gelukkig oke, dus denk dat het grootste gedeelte in de ruimte is verdwenen. Kan ik dat zeepsopje met bijvoorbeeld een sponsje overal aanbrengen?
 
Hoort die lange schacht die aan het magneetventiel zit bij het magneetventiel? Of moet deze juist nog tussen de drukregelaar en fijnafsteller? Er staat een pijl op.
352357kraikkonen_0_82_imag0344.jpg
 
979875kraikkonen_0_82_imag0345.jpg
 
Het zit aangesloten zoals op deze laatste 2 foto's, is dit goed? Dus zonder die langere 'schacht'?
778528kraikkonen_0_82_imag0346.jpg
 
Fijn dat je vissen okee zijn.
Zal niet in je bak gelopen zijn dan.
Gewoon sopje met kwastje erop smeren. Op alle koppelingen/aansluitingen. Weet niet hoe oud je co2 slang is, anders even nieuwe co2 slang kopen. Weet je zeker dat die ook okee is.
 
Die onderste is voor je co2 slang aan vast te maken. Die linker zat je magneetventiel aan vast. Is bij mijn manometer een overdrukventiel. Lijkt erop dat je van die linkeraansluiting het verchroomde koppelstuk af moet halen. Daar is je fles volgens mij op leeggelopen.
 
Ik begrijp niet helemaal hoe je dat bedoelt. Het magneetventiel zat eerst regelrecht onder de drukregelaar. Daaronder kwam dan die schacht met pijl, en dan de fijnafsteller.
 
Zou van die speciale witte tape tussen de draadeinden (aansluitingen) ook helpen? Vind het een beetje zonde dat als ik nu mijn 2 flessen weer laat vullen er meteen weer 1 leeg is. Heb het daarom liever opgelost v��r er nieuwe co2 op gaat.

Heeft iemand misschien nog een druk regelaar te koop?
 
Terug
Bovenaan