Wat is er nieuw

Co2 meter en vloeistof, hoeveel?

vinnig

Well-known member
Lid geworden
14 mei 2022
Berichten
266
Leeftijd
40
Ik heb sinds kort co2 in mn aquarium en ik heb een co2 meter met vloeistof erbij.
Alleen is het mij niet duidelijk hoeveel er in moet en of het nou wel of niet gemengd moet worden met aquarium water, en zo ja, hoeveel
Ik had voorheen een half flesje co2 vloeistof er in gegoten... 35 druppels.
Maar aangezien ik toen nog niet wist dat hij sowieso te laag meet zonder co2 toevoeging kwam daar natuurlijk niks uit , los van of ik het nou goed of fout deed. 😛

Ik lees echt overal wat anders namelijk over wat er in moet.

En kan ik de vloeistof uit dit flesje ook gebruiken voor een drop test met 5 of 10ml water? Of werkt dat niet voor co2?
20221104_170057.jpg
 
Ik heb de checker van Colombo en doe meestal 15-20 druppels. Meestal vulde ik die glazen voor 1/3.
 
En kan ik de vloeistof uit dit flesje ook gebruiken voor een drop test met 5 of 10ml water? Of werkt dat niet voor co2?
Deze vloeistof werkt alleen met koolzuurgas wat via de bol met de vloeistof in aanraking komt en dus weer de kleur van de vloeistof bepaald.
 
Ik gebruik altijd de kant en klare van AquaRebell en vul ze ook voor een derde of een kwart met de indicatievloeistof. Je hoeft er niet precies 35 druppels in te doen. Als maar goed de kleur kan zien
Persoonlijk vindt ik wel dat de CO2 checker van JBL de lelijkste, de duurste en het slechtst te intrepreteren van alle merken die er zijn.
 
Ik gebruik het liefst die van Colombo met de witte achterkant waardoor je het goed kan zien.
 
dankje! duidelijk 🙂
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan