Wat is er nieuw

Co2 op hout en niet in de bak

• Onderwerp starter Onderwerp starter DragonWish
  • Startdatum Startdatum
D

DragonWish

Guest
Hallo,

In mijn aquarium lijkt de Co2 niet te worden opgenomen in het water, maar centreert het zich bovenop het hout.
Met een inline atomizer komt er Co2 in mijn bak (1bpm).

De planten assimileren niet.
Ik heb ook een interne difusser en externe reactor geprobeerd, maar met hetzelfde effect.

Iemand enig ervaring hiermee?

Co2 is een gas en dat pomp je in het water met wat voor tool dan ook. Ongetwijfeld wordt dat opgenomen door het water. Ben wel benieuwd naar een foto van het hout.

Het geeft toch niet zo dat het concentreert op het hout. Wat Rubz al aangeeft, vanuit daar zal het dan toch wel oplossen in het water. Maar is het geen lucht wat aan het hout ontsnapt ofzo?

Hoe bedoel je dat dit op het hout zit?? Heb je een foto daarvan? Planten hoeven niet per definitie te assimileren hoor. Dat doen ze hier ook niet eigenlijk.

Zichtbare assimilatie zal je enkel krijgen wanneer de maximale oplosbaarheid van zuurstof in het water overschreden wordt.
Dit is zeker niet altijd nodig. Ikzelf heb redelijk wat vis in de bak zitten, zodat ik enkel wat bellen heb onder de bladeren tegen het eind van de dag.
Persoonlijk vind ik overdreven assimilatie ook niet positief. Als de plant de suikers niet kan verwerken, kan dit leiden tot alggroei.

Zichtbaar gezonde planten is wat je wil hebben. Zichtbare bellen zijn daar niet altijd voor nodig.

Zichtbare assimilatie zal je enkel krijgen wanneer de maximale oplosbaarheid van zuurstof in het water overschreden wordt.
Dit is zeker niet altijd nodig. Ikzelf heb redelijk wat vis in de bak zitten, zodat ik enkel wat bellen heb onder de bladeren tegen het eind van de dag.
Persoonlijk vind ik overdreven assimilatie ook niet positief. Als de plant de suikers niet kan verwerken, kan dit leiden tot alggroei.

Zichtbaar gezonde planten is wat je wil hebben. Zichtbare bellen zijn daar niet altijd voor nodig.
Daar ben ik het helemaal mee eens en zoals ik al zei zie ik het ook niet of amper in de bakken met de EI en het gebruik van co2. In het geval van de TS zou je verwachten dat de kleine co2 belletjes die in de bak komen door de stroming door de gehele bak zullen worden verspreid.
Ik ben wel benieuwd naar een foto van het geheel.

Hier een foto.

Co2-op-hout.jpg

Extra info. De bak komt terug van een enorme algenplaag. Het zou kunnen dat de algen deze belletjes veroorzaken, maar het gebeurt alleen op het hout.

Nog nooit eerder gezien. Het zijn zichtbaar belletjes?

Dat klopt niet.
Een duidelijke uitleg over zichtbare assimilatie:
In an uninjured plant the excess oxygen escapes by diffusion through the surface of the leaf/stem into the water. If the plant is producing more oxygen than it can store and also lose by diffusion into the water - bubbles will form. The formation of bubble needs a nuclei - usually a colloidal spec of gas - on the surface of the leaf/stem of the plant. The bubble will grow if the state of production remains at that high level. This bubble will continue to adhere to this point and grow and may even coalesce with nearby bubbles. This continues till the force of its buoyancy makes it flow away wholly or in part. This is pearling and it does not only happen when the water is saturated with gas (oxygen or other gas mixture). If the water is saturated with gasses the rate of oxygen escaping a plant by the process of diffusion during photosynthetic activity is greatly reduced.

Pearling therefore occurs when the unstorable oxygen produced by the, photosynthetic activity of an aquatic un-injured plant cannot be lost by diffusion into the surrounding water.

Het hangt ook af hoe je plant om gaat met het zuurstoftransport, dus bij de één zul je het sneller zien als bij de ander.

Het zou kunnen dat de algen deze belletjes veroorzaken, maar het gebeurt alleen op het hout.
Het bovenstaande gebeurt dus met je algen op het hout.

Dat klopt niet.
Een duidelijke uitleg over zichtbare assimilatie:

Het hangt ook af hoe je plant om gaat met het zuurstoftransport, dus bij de één zul je het sneller zien als bij de ander.

Het bovenstaande gebeurt dus met je algen op het hout.

Ik houd van die verhelderende antwoorden!:iloveyou:

Kijkend naar mijn bak spa rood.:sorry:

Bedankt voor jullie reacties.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan