CO2 probleem.....


R

Rogerke45

Guest
Zoals sommigen hier wel weten heb ik mijn bak onlangs omgebouwd. Sinds die tijd heb ik problemen om het co2 op peil te krijgen, mijn indicator blijft blauw. Vloeistof al 2x gewisseld.

De bak draait op 2 Eheim 350 exp. filters, ondanks dat heb ik te weinig stroming in mijn grote 70x70x70cm kubus.
Dus dacht ik slim te zijn en heb een stromingspomp geplaatst van 1600 liter/uur. Sinds deze pomp mee draait heb ik dus problemen om het co2 op peil te krijgen.

Hoe kan ik de stroming het beste regelen zonder dat er veel co2 verloren gaat, want ik denk dat het hier aan ligt?
Op dit moment beweegt het wateroppervlak flink, moet ik de stromingspomp meer naar beneden toe richten zodat het oppervlak rustiger wordt?
 
Hoe kun je nou met 2 van die filters te weinig stroming hebben??

Dit kan helemaal niet. Zelfs met een filter niet!

Wat je nu hebt. Is Veeeeeeeeeel teveel stroming. Er circuleerd (zonder dat je dit ziet) 1600 liter per uur langs de oppervlakte.
Wat denk je dat de CO2 doet??

Als je de aanzuig linksachter hebt, en je uitstroom linksachter, gericht naar rechtsvoor. Heb je in de hele bak stroming.
Gewoon een tuitje onderwater.
 
Zoals Marcel al aangeeft moet die stromingspomp eruit. Dat is ook een flinke jongen zeg voor zo n bak:)
 
Bij het gebruik van Co2 hoort eigenlijk een controlerende PH meter zodat je weet hoe de verhoudingen zijn in jou aquarium.Co2 toevoegen zonder controle op wat er gebeurt geeft op den duur (of eerder) problemen.
Veel stroming is niet echt noodzakelijk.
Mijn CO2 staat op een tijdklok,zolang het licht brand,als het licht uit gaat stopt ook de CO2.
 
Ok bedankt, heb die stromingspomp uit gezet maar nu knippert mijn verwarmingselement en geeft aan dat er te weinig flow is. Kwestie van verplaatsen denk ik maar eens.

Tis nog verrekte moeilijk om de juiste stroming te vinden in zo'n joekel van een kubus. Uitstroom heb ik geregeld dmv 2 spraybars op de achterwand die het water tegen de voorruit duwen. Is niet te zien op de foto, zitten achter die klimop.

20525217_873099062848169_4627558482113174157_n.jpg
 
Fijn dat t weer gelukt is! Echt zo mooi die kubus! Hopelijk zien we hier snelw eer nieuwe foto's.
 

Terug
Bovenaan