Wat is er nieuw

Co2 reactor met ex700

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Goofy82
  • Startdatum Startdatum
G

Goofy82

Guest
Goede dag,

Ik ben langzaam aan een 1 meter bak aan het op zetten. 100x50x40
Nu ben ik na aan het denken over welke methode ik wil en kan gebruiken om de co2 in mijn aquarium te krijgen.Ik gebruik een wegwerpfles van dennerle met een evolution space.
Het liefst wil ik een reactor gebruiken omdat deze uit het zicht te plaatsen is.Een inline diffusor zou ook kunnen maar die hebben een werkdruk van 2,5 bar nodig en volgens mij krijg ik dat niet uit die space.
Ik heb een nieuwe jbl e901 gekocht en ik heb een 2e hands ex700 staan.
Ik zit er aan te denken om zelf een co2 reactor te maken en dan te gebruiken met die ex700.Maar ik weet niet of ik dan teveel stroming krijg samen met de jbl .Ik heb op een forum gelezen dat je +- 400 l/h overhoud met een reactor en een ex700. Nu weet ik niet of dat een gevulde pomp met filtermateriaal is geweest of leeg.En wat is het beste ?
En moet het water wat van de reactor afkomt ook verwarmd worden ?

M.v.g Robert
 
Heeft iemand een idee ?
 
Ik ben niet technisch en kan er weinig over zeggen maar heb in mijn meterbak ook een ex700 gehad en dat werkte prima icm een Dennerle flipper hoor.
Ook met een JBL Taifun werkte het prima. De werkdruk had ik in de regel rond de 0,8 tot 1,0 staan.
 
Het zou bij mij dan om een ex700 en een JBL e901 gaan.En dan op die ex700 een reactor.
 
Heeft er iemand nog idee�n ?
 
Je zou kunnen denken aan een interne actieve reactor.
Zowel Tunze, Ferplast als Veldhuis hebben goede modelen.
Anders kun je terecht bij mij voor een goedkopere oplossing.
 
Ik wil juist de techniek niet in mijn bak hebben,vandaar dat ik voor een externe wil gaan.
 
Moet het water wat door het filter met de reactor gaat nou ook nog verwarmd worden ?
Ik heb een hydor externe verwarming op de e901.
 
die zal je bak wel voldoende verwarmen zeker

of krijg je hem niet op temperatuur
 
Ik heb de bak nog niet draaien dus dat weet ik niet.
Maar ik kan me indenken dat als het water door het filter en door een reactor gaat het flink zal afkoelen.
En dus kouder weer het aquarium in komt.
Of moet de verwarming dan gewoon iets meer zn best doen om de tempratuur in het aquarium op pijl te houden ?
 
Dan zal hij wat meer aanslaan
Maar als hij voldoende vermogen heeft mag het geen probleem zijn

Is ook niet dat er veel koude tocht langst je slangen en reactor gaat of zo he
 
Ik zal er op letten als ik alles ga installeren,is wel logisch. Thanks voor de tip.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan