CO2 Reactor vraagje


T

Tommie1

Guest
Ik voeg Co2 toe nu via een JBL proflora reactor op de uitlaat van de pomp. Zo langik onder de 60 bpm blijf heb ik vrijwel geen belletjes in de bak, of enkel wat mist.

Maar met 60 bpm blijft de dropchecker blauw en groeien de draadalgen.
Als ik naar 120 bpm ga, dan heb ik ineens belletje, en ook af en toe van die piepgeluiden uit de spraybar.

Is dat normaal? Of zou de reactor inwendig lekken?
 
Jouw reactor werkt niet naar behoren; de toegevoegde CO2 lost niet goed op.
 
Als je met 60bpm algen krijgt en je er eventueel niet uitkomt om de 120bpm op te lossen kan je ook je verlichting wat lager zetten of minder uren per dag en je plantenvoeding wat minder. Het is toch een combinatie van alle drie.
 
Als je met 60bpm algen krijgt en je er eventueel niet uitkomt om de 120bpm op te lossen kan je ook je verlichting wat lager zetten of minder uren per dag en je plantenvoeding wat minder. Het is toch een combinatie van alle drie.
Waarbij ik, als aanvulling, zou willen opmerken dat dit alleen mogelijk is als je plantenbestand dit toelaat. Planten, afhankelijk van de soort, hebben een bepaalde licht duur en intensiteit tolerantie maar ook die is eindig.
 
Ik zit ook op 120 bellen met deze van JBL en verlaag de ph van 8 naar 6.8 hiermee. Ik zie ook wel wat kleine belletjes uit de spraybar komen maar dat is niet echt veel en het meeste lost al op als ze naar het oppervlak stijgen.
 

Terug
Bovenaan