Co2 Regulators & magneet ventielen.


D

Dennis32

Guest
Hallo mede hobbyisten,

Ik vroeg mijzelf af zijn er slechte Co2 regulatoren waar je gewoon van weg moet blijven ?
Zie wel heel veel verschillende en diverse prijsklasses maar ik weet eigenlijk niet waar een goede Co2 regulator aan moet voldoen.
Dit zelfde geld voor magneet ventielen waar moet ik met beide op letten en wat onderscheid een goede van een slechte ?

Mvg Dennis
 
Colombo heeft recentelijk een slechte batch magneetventielen op de markt gebracht, daar zou ik van weg blijven.
Qua regulator zijn er denk ik niet echt “slechte” maar vind persoonlijk dat de lagere prijsklasse regulators minder fijn zijn af te stellen en minder flexibiliteit bieden
 
Er zijn leden die het magneetventiel bestellen bij Ali en die schijnen niks minder te zijn dan de duurdere hier in de winkel. Vaak adviseert men een dual stage drukmeter maar of dit nou zo heel belangrijk is dat vraag ik me af want met de single heb ik nooit echt problemen gehad.
 
Colombo heeft recentelijk een slechte batch magneetventielen op de markt gebracht, daar zou ik van weg blijven.
Qua regulator zijn er denk ik niet echt “slechte” maar vind persoonlijk dat de lagere prijsklasse regulators minder fijn zijn af te stellen en minder flexibiliteit bieden

En is er nog een specifieke prijsklasse ? Zeg maar een vanaf hier zijn het goede apparaten ?
Ik koop liever losse componenten dan een set vandaar mijn vragen.
 
En is er nog een specifieke prijsklasse ? Zeg maar een vanaf hier zijn het goede apparaten ?
Ik koop liever losse componenten dan een set vandaar mijn vragen.
Beetje moeilijk te zeggen, er zijn ook goede budget sets namelijk.

Maar eigenlijk alles met wegwerp flessen is knudde en alles waar geen druk verstelling op zit zou ik ook niet kiezen
 
Er zijn leden die het magneetventiel bestellen bij Ali en die schijnen niks minder te zijn dan de duurdere hier in de winkel. Vaak adviseert men een dual stage drukmeter maar of dit nou zo heel belangrijk is dat vraag ik me af want met de single heb ik nooit echt problemen gehad.

Ja dan vraag ik mezelf altijd af wat is hun lat en hoe hoog leggen zij hem.
Zijn zij tevreden met een leuk resultaat of is het echt perfect.
Ik ben bezig met een nieuw aquarium, bak word gemaakt bij van Wolferen en zal met een 3 a 4 weken klaar zijn.
Heb meerdere aquariums gehad en bezit er nu nog 2 maar wil de lat eens hoger leggen.
Ipv water wisselen en profito, water verbeteraar erbij en klaar.
Zal wel met vallen en opstaan gaan maar ik ga het gewoon proberen.
 
Beetje moeilijk te zeggen, er zijn ook goede budget sets namelijk.

Maar eigenlijk alles met wegwerp flessen is knudde en alles waar geen druk verstelling op zit zou ik ook niet kiezen

Ja de wegwerp was ook niet mijn eerste keuze.
Ik vond het Azaqua omruilsysteem ook wel handig aangezien ik hier in de buurt geen vulstation kan vinden.
Ik dacht zelf aan een 2KG fles.
 
Ik zou zeker voor een 2 kilo kiezen want dat is in verhouding goedkoper vullen vaak en je hoeft hem minder snel te laten vullen. Heb je al in de sectie co2 gekeken bij de vulstations in je buurt?
 
Ja dan vraag ik mezelf altijd af wat is hun lat en hoe hoog leggen zij hem.
Zijn zij tevreden met een leuk resultaat of is het echt perfect.
Wat heeft de kwaliteit van de spullen met met de kwaliteit van je resultaten te maken.
Ik gebruik altijd zulke spullen, die ik zo goedkoop mogelijk in China bestel. En mijn resulaten zijn prima -vindt ik zelf- zoals de foto's in mijn album kunnen bevestigen
 
tja om dat soort spullen nu in China te halen als het stuk gaat is het een end fietsen :D
Wat magneet ventielen betreft ga voor die op 12 volt geschakeld worden ivb warmte ontwikkeling bij het magneet gedeelte
Zelf gebruik ik al jaren een duelstage regelaars van co2 art https://www.co2art.nl/collecties/co...t-geïntegreerde-solenoïde?variant=22144419204
nog nooit geen problemen met gehad.
 
Ik zou zeker voor een 2 kilo kiezen want dat is in verhouding goedkoper vullen vaak en je hoeft hem minder snel te laten vullen. Heb je al in de sectie co2 gekeken bij de vulstations in je buurt?

Nee dat heb ik nog niet, wel online gezocht maar niet echt wat in de buurt kunnen vinden.
Heb het even doorgelezen maar alles zit net uit de buurt Amsterdam is 50 km en alkmaar 25 enkele reis.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
tja om dat soort spullen nu in China te halen als het stuk gaat is het een end fietsen :D
Wat magneet ventielen betreft ga voor die op 12 volt geschakeld worden ivb warmte ontwikkeling bij het magneet gedeelte
Zelf gebruik ik al jaren een duelstage regelaars van co2 art https://www.co2art.nl/collecties/co2-regelaars/producten/pro-se-serie-aquarium-co2-tweetraps-regulator-met-geïntegreerde-solenoïde?variant=22144419204
nog nooit geen problemen met gehad.

Mooie site ga het even op mijn gemak allemaal doornemen.
Ik was al van plan om een duel stage te nemen ik vindt het wel makkelijk dat je alles kan aflezen.
Dus 12 volt betekend dat ook dat ze minder krachtig zijn of zie ik dat verkeerd ?
 
Mooie site ga het even op mijn gemak allemaal doornemen.
Ik was al van plan om een duel stage te nemen ik vindt het wel makkelijk dat je alles kan aflezen.
Dus 12 volt betekend dat ook dat ze minder krachtig zijn of zie ik dat verkeerd ?
Zie je verkeerd heeft niets met kracht te maken alleen wordt de spoel van het magneet ventiel niet zo warm door de lagere spanning
Magneetventielen doen maar 1 ding open/dicht meer niet is geen kracht voor nodig zeker bij onze hobby niet .
 
Zie je verkeerd heeft niets met kracht te maken alleen wordt de spoel van het magneet ventiel niet zo warm door de lagere spanning
Magneetventielen doen maar 1 ding open/dicht meer niet is geen kracht voor nodig zeker bij onze hobby niet .

Dacht misschien sluit hij beter af en of iets met de constante druk wat hij op moet vangen.
 
En ik heb nog een vraag.
Wanneer jullie de regelaar op de fles aansluiten gebruiken jullie dan ook teflontape net zoals bij gasleidingen of volstaat het rubberen ringetje en daarna met zeepsop controleren op lekken ?
 
Dacht misschien sluit hij beter af en of iets met de constante druk wat hij op moet vangen.
begrijp je gedachte gang maar de druk valt mee zoals gezegd magneetventiel draait hier al 6 jaar zonder problemen
 
Wat heeft de kwaliteit van de spullen met met de kwaliteit van je resultaten te maken.
Ik gebruik altijd zulke spullen, die ik zo goedkoop mogelijk in China bestel. En mijn resulaten zijn prima -vindt ik zelf- zoals de foto's in mijn album kunnen bevestigen

Ik zeg niets over de kwaliteit van spullen ik zeg dat sommige tevreden zijn met een okey resultaat. Ik wil voor mezelf de lat nu dus wat hoger gaan leggen en een mooier resultaat gaan behalen.
Zelf koop ik mijn spullen liever dichter bij huis zo steun ik de lokale winkels en kan ik indien er iets aan mankeert mee terug.
 
En ik heb nog een vraag.
Wanneer jullie de regelaar op de fles aansluiten gebruiken jullie dan ook teflontape net zoals bij gasleidingen of volstaat het rubberen ringetje en daarna met zeepsop controleren op lekken ?
Nooit de ring
Schermafdruk op 2020-01-09 14-53-09.png
die bij de regulator geleverd wordt is voldoende om de zaak lek vrij te houden
 
Nooit de ringBekijk bijlage 286961 die bij de regulator geleverd wordt is voldoende om de zaak lek vrij te houden

Kan aan mij liggen hoor maar ik snap u zin niet zo goed. Moet ik nu enkel het bijgeleverde ringetje gebruiken zonder teflontape ?
 
Zover ik begrijp bedoeld Jaap dat en zo doe ik het ook.
 
Kan aan mij liggen hoor maar ik snap u zin niet zo goed. Moet ik nu enkel het bijgeleverde ringetje gebruiken zonder teflontape ?
Tja sorry was niet zo duidelijk :sorry::oops:
bedoelde dit er zit tussen fles en drukregelaar een ring van rubber of kunststof die de boel afsluit.
Misschien is dit duidelijker
Schermafdruk op 2020-01-09 16-28-45.png
er wordt dus geen teflon tape gebruikt
 
Tja sorry was niet zo duidelijk :sorry::oops:
bedoelde dit er zit tussen fles en drukregelaar een ring van rubber of kunststof die de boel afsluit.
Misschien is dit duidelijker Bekijk bijlage 286964 er wordt dus geen teflon tape gebruikt

Okey bedankt Jaap voor de opheldering en voor de duidelijke afbeelding.
En na het aansluiten even met zeepsop controleren op lekage neem ik aan.
Gr Dennis
 
Wat heeft de kwaliteit van de spullen met met de kwaliteit van je resultaten te maken.
Ik gebruik altijd zulke spullen, die ik zo goedkoop mogelijk in China bestel. En mijn resulaten zijn prima -vindt ik zelf- zoals de foto's in mijn album kunnen bevestigen

Ook ik bestel mijn spullen bij tante Ali. Alles werkt perfect en problemen heb ik (nog) niet ondervonden met deze spullen. Wat het magneetventiel betreft zou ik nog wel willen vertellen dat er soorten zijn die behoorlijk heet worden. Dat kan vervelende gevolgen hebben door uitzetting en krimp van de materialen. Bij tante Ali worden er bepaalde ventielen aangeboden die koel blijven. Dat staat er dan ook specifiek bij. Dat zou ik in ieder geval als tip willen meegeven.
 
Even goed aandraaien en dan is dat niet nodig hoor.
Daarbij is vast vast dus niet door draaien steeksleutel is handig daarbij
ik doe het volgende draai met de hand de boel vast tot niet verder kan dan een klein stukje met de ringsleutel
Och zeepsop op zich niet nodig maar als je het geruststelt waarom niet :D
 
Zonder een oordeel te geven over wat goed of fout is valt het mij op dat veel producten worden opgekocht via bijv. Ali en hier vervolgens duur worden verkocht via webshops. Daar zou ik voor waken, want daar steun je weinig mee. Wat mij betreft is het soms het proberen waard als je ziet dat er met een product goeie ervaringen zijn. Dat de prijzen lager zijn heeft ook te maken met de inkomstenstandaard. Sommige producten vanuit Azië zijn van prima kwaliteit, soms zelfs beter.

Je garantie, dat blijft wel een dingetje, maar daar is dan het verschil in prijs dan meestal ook naar, want inderdaad, het blijft een eind fietsen..
 
nog even over teflon tape of niet. ijzer op ijzerverbindingen gebruik ik altijd teflon. kost praktisch niets en just in case
 
Op een ding van 2 tientjes zal de garantie me een worst zijn hoor, terugsturen van iets gekocht in Nederland voor reparatie kost vaak meer (niet alleen geld maar ook gezeur aan je hoofd) dan een nieuwe.
We leven momenteel in een wegwerp economie.
Voor dit geld leg je gewoon een reserve op de plank.
 

Terug
Bovenaan