Co2 schuimt


R

Ronald78

Guest
Ik heb sinds afgelopen weekend een Rio 180 is gebruik. Planten, bodem en enkele vissen heb ik uit mijn Rio 125 overgezet. Ook de co2 flipper. En die flipper verzamelt schuim. Dat had ik daarvoor in de 125 niet. Weet iemand waardoor het komt en of het kwaad kan?

DSC_0661~01~01.jpg
 
Ik heb ook 2 flippers maar herken dit niet. Zover ik kan nagaan kan dit enkel luchtbellen of co2 zijn. En co2 zit er altijd in dat omgekeerde bakje dus ik denk zelf dat het geen kwaad kan.Heb je hem al even onderwater omgekeerd zodat alles eruit is en weer teruggeplaatst?
 
Ja verschillende malen, maar dat helpt niet. Het blijft terugkeren / zich verzamelen.
 
Ik zou me er niet druk om maken en misschien herkent een ander dit wel. Is het gewone co2 uit drukflessen?
 
Het is niet heel erg lijkt me, maar waarom kan het er niet uit dan? Er zit toch wel een opening?
 
Oh zo, nou ja, als je je er niet aan stoort is het juist goed eigenlijk, omdat zo bijna al het co2 wordt opgelost.
 
Ik heb zo'n wegwerp fles van Dennerle. En ik stoor me er wel een beetje aan, vooral omdat ik het niet kan verklaren en ik het in de Rio 125 niet had.
 
Dat is inderdaad vreemd als er verder niks is veranderd verder behalve de bak dan.
 
Het licht is nu uit, maar volgens mij iets van 20 bellen per minuut (iedere 3 seconden).
 
20 is erg weinig want ik zit in de meterbak op 150. Maar wellicht is het genoeg want dat hangt af van je gewone water en wat je wil bereiken. Een mooie lichtgroene kleur voor de indicator is vaak een goede uitgangspositie.
 
Ik gebruik die flessen ook van Dennerle heb er met tijden ook last van. Alleen niet met een flipper maar met een glazen diffuser en die belletjes verzamelen zich tegen het glas, op het waterlijn.
Precies op de deadspots of op plekken waar ze ergens achter kunnen blijven hangen.
Ik heb veel adviezen gekregen maar het nog steeds niet kunnen oplossen
Volgens een aantal 'experts' is de oorzaak afwijkende waterwaarden: teveel organisch afval in het water of een overschot van een bepaalde voedingstof.
Ik ben er zelf nog niet uit, dus ben benieuwd hoe het zich bij jou verder ontwikkeld.
Dus deze ga ik even volgen
 
150? Dat is wel een groot verschil ja. Daar kan het dus niet aan liggen dat het schuimt.

Ik heb de flipper op dezelfde plek hangen als in de Rio 125. Goed, dit is een meterbak, maar dat zal toch niet zo'n verschil maken zou je zeggen. Als het bij mij weg is, laat ik het je wel even weten Cornelius.
 
Cornelius, het schuim is weg bij mijn flipper. Ik heb de flipper nógmaals losgehaald, geleegd en het bakje gereinigd. In eerste instantie leek zich daar gisteren weer schuim op te hopen, maar het blijft nu toch echt weg. Het is weinig concrete informatie, maar toch :)
 
Vandaag is de gasfles ook leeg. Wellicht heeft dat nog een rol gespeeld.
 

Terug
Bovenaan