Wat is er nieuw

Co2 slang lek?

  • Onderwerp starter Onderwerp starter kraikkonen
  • Startdatum Startdatum
K

kraikkonen

Guest
Ik heb momenteel een co2 flipper. Ik wou graag weer naar een diffusor toe, en daarom installeerde ik mijn oude flora grow co2 glazen diffusor maar weer. Dit werkt niet naar behoren. ipv kleine belletjes werd het 1 stroom met grotere bellen. Het werd niet verneveld zeg maar.

Ik heb genoeg van dat halve gedoe, dus denk ik ga naar de viszaak. Toen kocht ik een Sera co2 diffusor van acryl van 20 euro. Nu installeer ik die en werkt ook weer niet. De oude bellenteller van flora grow zit er nog tussen. Die laat 1 bel per seconde door. Vervolgens komt de co2 bij de sera diffusor met interne bellenteller en deze laat met moeite 1 bel per 3 seconden door. Waar gaat het mis en waar blijft de druk?

Betekent dit dat de slang lek is? Ik zie niks in ieder geval. Wie weet raad?
 
Even de slang soppen.

Kopje zeepsop, en de aansluitingen afsoppen.
Kijken of hij bellen blaast.
 
Het probleem is opgelost. Ik heb de losse bellenteller er tussenuit gehaald en nu is het klaar. Wel vind ik dat de sera co2 diffusor nog veel relatief grote en dus onopgeloste bellen naar het oppervlakte laat.

Heeft iemand ook ervaring met het opsplitsen van 1 co2 slang naar 2 met een t stuk? Zo kan ik bijvoorbeeld met 1 co2 fles 2 aquaria voorzien. Wat doet dit met de uitgaande druk?
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan