co2 s'nachts


D

Dannyy180

Guest
Mijn co2 slaat snachts ook aan?
Wat kan ik hieraan doen?
 
Co2 uit een drukfles?
Bio co2 welke heb je??
 
k vermoed met een ph controller ?
 
Klopt ph controller. Uit een drukfles
 
Dan kun je een magneet ventiel plaatsen, icm een tijdklok.
Na de ingestelde tijd, slaat de spanning af en het ventiel sluit. Geen co2 meer, tijdklok geeft weer spanning en ventiel gaat weer open.
 
waarom heb je dan een ph controller
die is er toch om je ph constant te houden
 
Ja, maar liever niet s,nachts co2 toevoegen ivm verstikking. Planten nemen het dan niet op.
 
Maar gaat de ph dan niet omhoog snachts
 
en zal de controller dus juist geen co2 gaan toevoegen ( onder voorbehoud van goede werking )
 
Heb er 1 tussen gezet met een timer.
 
ik voeg ook co2 snachts toe twee keer een half uurtje springt hij op gedurende de nacht, roosen heeft gelijk daarin is teken dat je ph te hoog gaat.
had ik ook maar ik werk zonder controler maar kwam door de dag niet aan mijn juiste hoeveelheid en op aanraden van een paar experts waaronder jurgen van hier op het forum ben ik snachts ook beetje co2 beginnen toedienen en werkt prima

trouwens hoe doen mensen met bio co2 het dan die voegen constant 24/7 co2 toe?
 
Nou heb ik er een magneetventiel tussen geplaatst met tijdschakelaar.
Gisteren avond stond de ph op 6.85.
Nu stond de ph vanmorgen op 7.00, maar het moet schommelen tussen 6.85 en 6.95 omdat hij op 6.90 staat ingesteld.

Kan dit nog ergens anders mee te maken hebben.
 
fishkeeper zei:
ik voeg ook co2 snachts toe twee keer een half uurtje springt hij op gedurende de nacht, roosen heeft gelijk daarin is teken dat je ph te hoog gaat.
had ik ook maar ik werk zonder controler maar kwam door de dag niet aan mijn juiste hoeveelheid en op aanraden van een paar experts waaronder jurgen van hier op het forum ben ik snachts ook beetje co2 beginnen toedienen en werkt prima

trouwens hoe doen mensen met bio co2 het dan die voegen constant 24/7 co2 toe?

Ja in principe gaat bio co2 s nachts door. Je kunt natuurlijk zelf wel het bakje er s nachts uithalen op de fles loskoppelen, maar normaal loopt het co2 gehalte iets op omdat er geen opnamne is tijdens de nachtelijke uren.
 
Oke.
Is er nog een andere manier zodat er geen co2 snachts in de bak komt?
 
Iemand?
 
WErkt die tijdschakelaar wel?
Dat hij op tijd afslaat?
 
Kraan van de fles dichtdraaien? :)
 
Ja je hoort dat hij uitgaat en weer aan gaat.
Heb hem ook op een lamp geprobeerd dus.
 
Dannyy180 zei:
Ja je hoort dat hij uitgaat en weer aan gaat.
Heb hem ook op een lamp geprobeerd dus.
Controleer dan of er co2 door het ventiel gaat.
 
Nee dat gebeurt niet.
De ph loopt s'nachts op.
Ik heb nu de uitstroom lager gezet zodat het niet aan het wateroppervlak stroomt.
Kijken of dit helpt.
 
Nee dat gebeurt niet.?????
De ph loopt s'nachts op. !!!!

Hoe dan,als hij afsluit???
 
Het geeft s'nachts ook geen co2 meer af omdat die timer er nu tussen zit. Alleen de Ph loopt wel omhoog s'nachts.
Gisteren avond was de Ph 6.87 en vanmorgen was het 6.94
 
Mijn co2 loopt 's nachts al maanden door sinds mijn magneetventiel kapot is gegaan. Ik ondervind hierbij totaal geen problemen. Wellicht is het voor mijn bakje zelf iets beter, want zo zit er meer co2 in het water als de lampen aan gaan. De ph wil bij mij toch nooit onder de 6,8 zakken.
 
als je een aparte klok gebruikt voor de co2 kan je makkelijk zorgen voor voldoende co2 als de lampen aangaan

en ph 6.8 is toch goed
hoe los je de co2 op of is je installatie te licht voor je bak dat je de ph niet lager krijgt
 
Ja ik heb daar een aparte klok voor inderdaad. Mijn Co2 komt via de taifun in de bak.

Ik snap alleen niet waarom mijn Ph s'nachts op loopt, omdat de ph normaal s'nachts zou moeten zakken.
Is daar een verklaring voor?
 
Iemand een idee?
 
omdat als je co2 toevoegt de ph zakt

stop je de co2 toevoer
wordt de resterende co2 opgebruikt of vervliegt naar de atmosfeer
en verdwijnt het ph verlagende effect van je co2
en loopt de ph terug op snachts

s morgens voeg je terug co2 toe ( best een uurtje of 2 voor de verlichting )en zal de ph dus terug gaan zakken
 

Terug
Bovenaan