Wat is er nieuw

CO2 tekort

• Onderwerp starter Onderwerp starter Rianne20
  • Startdatum Startdatum
R

Rianne20

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb hoogst waarschijnlijk een CO2 tekort in mijn aquarium( rode planten bezwijken). Ik heb (maar) een 70 liter bak, dus ik denk niet dat het verstandig is een te dure CO2 installatie te kopen. Wat kan ik doen om dit probleem te verhelpen? Toch een CO2 installatie erbij doen?

Buiten dat is mijn pH waarde ook aan de lage kant, ik kan niet op internet vinden wat ik hieraan kan doen. Wie kan me hierbij helpen? Ik ben nog maar een beginner dus ik heb echt nog geen ervaring.

Heb je een foto met wat info over de bak en wat zijn je waterwaarden en wat voeg je nu toe aan voeding?

IMG_20191230_180421[1].jpg

Dit is mijn bak. Ik gebruik als filter de superfish aquaflow 200. ik heb 2 platy's en 5 kardinaal tetras.
mijn waterwaardes zijn:
nitriet: 0
nitraat: 25 mg/l
GH: 10°
KH: 10°
pH is ondertussen(na waterwissel) 7.2

Btw, ik zie een Javavaren staan maar die mag niet met de wortelstok in de grond maar dat zie ik lastig.

Waar heb je die waarden mee gemeten want ik mis de p4 en wat voeg je zoals verder toe?

De keuze om CO2 te gaan gebruiken is vaak niet de oplossing voor slecht groeiende planten.

ik zou je eerst eens adviseren dat je condities waarin planten goed kunnen groeien gaat aanpakken.
En dat is om te beginnen een goede voeding. Is dat op orde is groeien de planten vaak ook prima.

oke, dan ga ik dat aanpassen. Ik gebruik normaal een teststrip maar dat is niet nauwkeurig las ik, dus morgen komt een druppeltest binnen. Verder voeg ik alleen aquastart toe van colombo aan het nieuwe water.

welke voeding kan ik het beste gebruiken? en maakt de hoeveelheid licht uit? mijn lamp staat 7.5 uur per dag aan.

welke voeding kan ik het beste gebruiken? en maakt de hoeveelheid licht uit? mijn lamp staat 7.5 uur per dag aan.